• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Sociological Studies of Youth
    • Volume 4, Issue 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Sociological Studies of Youth
    • Volume 4, Issue 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Role of Hidden Curriculum on Educational Function of Students(A Case Study in Neyshabour High-school Students)

    (ندگان)پدیدآور
    Jan Alizadeh, HeydarSharepour, MahmoudKashefi Rad, Reza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    275.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study studies the role of hidden curriculum on educational function of students in 2011-2012. It also studies the hidden curriculum (social setting) on educational function among high- school students in Nayshabour. This research is descriptive and inferential. It also uses Halpean craft questionnaire and the validity shows 88%. 290 students were selected. Social settings of high schools includes the relationship of staffs and principles with students. The relationship of teachers with students and the students with each other results are as follows: The social settings of special schools(Nemoneh Shahed) 1-      The state schools are different from close-open social settings. 2-      The social settings of Nemoneh schools are more open than state ones. 3-      The social settings of girls schools are more open than boys ones. 4-      The open social settings(21%) explains educational function of students. 5-      If the social settings close more, the educational functions will reduce.
    کلید واژگان
    hidden curriculum
    Social Settings
    Halpean Craft Test
    Educational Function

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2013-03-01
    1391-12-11
    ناشر
    Babol Branch, Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    Mazandaran University
    Mazandaran University
    MA. From Mazandaran University

    شاپا
    2645-5498
    2645-5501
    URI
    http://ssyj.baboliau.ac.ir/article_536008.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/112010

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب