• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • صنعت لاستیک ایران
    • دوره 28, شماره 113
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • صنعت لاستیک ایران
    • دوره 28, شماره 113
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر خودکارآمدی بر رضایت شغلی با نقش میانجی سخت رویی

    (ندگان)پدیدآور
    سرحدی, مهدیهسلیمان پور, مسلمنوروزی اجیرلو, رضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه خودکارآمدی با رضایت شغلی با نقش میانجیگری سخت رویی کارکنان یک شرکت لاستیک سازی انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کارکنان یک شرکت لاستیک سازی تشکیل دادند که از این تعداد 200 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای اجرای پژوهش ابتدا با مراجعه به کارکنان شرکت لاستیک سازی، پرسشنامه‌های پژوهش (خودکارآمدی، سخت رویی و رضایت شغلی) بین آنها توزیع شد و بعد از گرد‌آوری، پرسشنامه ها مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری ضرایب همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که اثر مستقیم خودکارآمدی بر رضایت شغلی و اثر مستقیم خودکارآمدی بر سخت رویی مورد تأیید است. همچنین اثر غیر مستقیم خودکارآمدی بر رضایت شغلی با میانجی گری سخت رویی مورد تأیید قرار گرفت. خودکارآمدی یک منبع شخصی ضروری برای کارکنان، جهت افزایش رضایت شغلی و ارتقای سازگاری انطباقی است. از آنجایی که خودکارآمدی و عوامل مرتبط با آن به عنوان یک مهارت قابل یادگیری و آموزش است، مدیران شرکت های لاستیک سازی، با برگزاری کارگاه های آموزش خودکارآمدی به بهبود رضایت شغلی کارکنان کمک کنند.
    کلید واژگان
    خودکارآمدی
    سخت رویی
    رضایت شغلی
    کارکنان
    مدیریت نوین در حوزه‌های تولید، منابع انسانی و بهره‌وری و سیستم‌های کیفی

    شماره نشریه
    113
    تاریخ نشر
    2024-05-21
    1403-03-01
    ناشر
    شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک
    سازمان پدید آورنده
    مربی، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

    شاپا
    1563-0633
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/irm.2024.436294.1267
    https://www.iranrubbermag.ir/article_202524.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1117355

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب