• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل رفتار اطلاعاتی کاربران شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکارهای الکترونیکی با بهره‌گیری از داده‌کاوی

    (ندگان)پدیدآور
    عمرانی طبرستانی, محمد رضانقشینه, نادرفهیمی فر, سپیده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    568.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دنیای رقابتی امروز، کاربران در کانون اصلی توجه کسب‌وکار‌‌‌‌‌‌ها قرار دارند و و‌فا‌‌د‌ا‌ری آنها، عامل اصلی کسب مزیت رقابتی است. پیشرفت مستمر در عرصه کسب‌وکار الکترونیکی، رویکردهایی را که به خلق ارزش و ایجاد ارتباط بلندمدت با کاربران منجر می‌شوند، در دستور کار کسب‌وکار‌‌‌‌‌ها قرار داده است. از این رو، بسیاری از مدیران IT باور دارند که آینده کسب‌وکار به مدیریت تجر‌به کاربران بستگی دارد. مسئله مدیریت رفتار کاربران کسب‌وکار در این پژوهش، به‌دنبال جلب رضایت کاربران کسب‌وکارهای الکترونیکی و رسیدن به وفاداری آنها در راستای خرید، تکرار خرید و معرفی محصول به دیگران است. به همین دلیل، مدیریت روابط با کاربران کسب‌وکارهای الکترونیکی در کسب‌وکارهای الکترونیکی، از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است، زیرا امروزه با گسترش پایگاه‌های ثبت داده‌های خدماتی و حجم بالای داده‌های ذخیره‎شده، به ابزاری نیاز است تا بتوان داده‌های ذخیره‎شده در شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار را پردازش کرد. هدف اصلی انجام این پژوهش، تبیین رفتار کاربران شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکارهای الکترونیکی است. در این پژوهش، داده‌کاوی بر اساس روش شبکه‌های بیزین و شبکه‌های عصبی مصنوعی انجام شد. داده‌های این پژوهش، بر اساس یک نمونه هزارتایی از مستندات و گزارش‌‌های کسب‌وکارهای الکترونیکی تنظیم شد. بر اساس مدل نهایی پژوهش، مدیران کسب‌وکارهای الکترونیکی باید به میزان بازخورد شبکه‌های اجتماعی برای مؤلفه مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار و تعداد به‌اشتراک‌گذاری کاربران کسب‌وکار برای مؤلفه مدیریت رفتار کاربران کسب‌وکار توجه ویژه‎ای کنند؛ زیرا دارای بیشترین وزن پیش‎گویی در مدل داده‌کاوی پژوهش هستند. از سوی دیگر، تحصیلات کاربران برای مؤلفه مشخصات کاربران کسب‌وکار و سفارشی‌‌سازی محصولات و خدمات برای مؤلفه مدیریت روابط با کاربران کسب‌وکارهای الکترونیکی نیز، در راستای اهداف مدیران کسب‌وکارهای الکترونیکی، حائز اهمیت است.
    کلید واژگان
    رفتار کاربران
    اطلاعات شبکه‌های اجتماعی
    کسب‌وکارهای الکترونیکی
    داده‌کاوی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2023-02-20
    1401-12-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه علم اطلاعات و دانش‎شناسی، پردیس بین‎الملل، دانشگاه تهران، کیش، ایران
    دانشیار، گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشیار، گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    1735-8418
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/aimj.2024.189578
    https://www.aimj.ir/article_189578.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1103274

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب