| dc.contributor.author | جعفری, هوشنگ | fa_IR |
| dc.contributor.author | خراطی, حامد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:22:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:22:00Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:22:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:22:00Z | |
| dc.date.issued | 2016-11-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-05-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-02-31 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جعفری, هوشنگ, خراطی, حامد. (1395). طراحی و توسعه سیستم برنامه ریزی مسیر سه بعدی برای هواپیمای بدون سرنشین. مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز, 46(3), 83-94. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-7799 | |
| dc.identifier.issn | 2538-3051 | |
| dc.identifier.uri | https://tjee.tabrizu.ac.ir/article_5133.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108745 | |
| dc.description.abstract | <span lang="FA">چکیده: </span><span lang="FA">در این مقاله هدایت و کنترل هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از یک سیستم طراح مسیر مستقل جهت انجام مأموریتها توسط هواپیما تحت شرایط مختلف و کمترین دخالت انسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده است. یک سیستم مستقل را به دو بخش سیستم طراحی مسیر و سیستم تعقیب مسیر میتوان تقسیم کرد. سیستم طراحی مسیر وظیفه تولید یک مسیر قابل پرواز را برعهده دارد و سیستم تعقیب مسیر بایستی با تولید دستورات مناسب کنترلی، هواپیما را در این مسیر هدایت کند. در این مقاله با در نظر گرفتن تعدادی نقاط میانی در یک محیط فرضی</span><span lang="FA">به همراه موانع و نواحی پرواز ممنوع و استفاده از الگوریتم ژنتیک مسیری بهینه تولید شده</span><span lang="FA">است. این مسیر ممکن است با موانع برخورد داشته باشد. لذا مسیر را برای جلوگیری از برخورد هواپیما با موانع تصحیح و سپس برای قابل پرواز بودن، با در نظر گرفتن محدودیتهای دینامیکی هواپیما هموار شده است و نهایتاً مسیر، به</span><span dir="LTR"></span><span lang="FA">عنوان ورودی به هواپیما داده میشود. استفاده از روش هدایت</span><span dir="LTR">BTT</span><span lang="FA">با ترکیب کنترلکنندههای غیرخطی موجب شده</span><span lang="FA">است عکسالعمل هواپیما در دنبال کردن مسیر مرجع سریعتر و با خطای انحراف از مسیر کم</span><span dir="LTR"></span><span lang="FA">تر صورت پذیرد که کلیه نتایج بهصورت شبیهسازی ارائه خواهد شد.</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 4710 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر | fa_IR |
| dc.publisher | Faculty of Electrical & Computer Engineering | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | TABRIZ JOURNAL OF ELECTRICAL ENGINEERING | en_US |
| dc.subject | واژههای کلیدی: هواپیمای بدون سرنشین | fa_IR |
| dc.subject | بهینه سازی | fa_IR |
| dc.subject | سیستم خودمختار | fa_IR |
| dc.subject | طراحی مسیر | fa_IR |
| dc.subject | کنترل غیرخطی | fa_IR |
| dc.subject | هدایت BTT | fa_IR |
| dc.title | طراحی و توسعه سیستم برنامه ریزی مسیر سه بعدی برای هواپیمای بدون سرنشین | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 46 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 83 | |
| dc.citation.epage | 94 | |