نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, هوشنگfa_IR
dc.contributor.authorخراطی, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:22:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:22:00Z
dc.date.available1399-07-08T21:22:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:22:00Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-21en_US
dc.date.submitted1394-02-31fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, هوشنگ, خراطی, حامد. (1395). طراحی و توسعه سیستم برنامه ریزی مسیر سه بعدی برای هواپیمای بدون سرنشین. مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز, 46(3), 83-94.fa_IR
dc.identifier.issn2008-7799
dc.identifier.issn2538-3051
dc.identifier.urihttps://tjee.tabrizu.ac.ir/article_5133.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108745
dc.description.abstract<span lang="FA">چکیده: </span><span lang="FA">در این مقاله هدایت و کنترل هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از یک سیستم طراح مسیر مستقل جهت انجام مأموریت­ها توسط هواپیما تحت شرایط مختلف و کم­ترین دخالت انسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده است. یک سیستم مستقل را به دو بخش سیستم طراحی مسیر و سیستم تعقیب مسیر می­توان تقسیم کرد. سیستم طراحی مسیر وظیفه تولید یک مسیر قابل پرواز را برعهده دارد و سیستم تعقیب مسیر بایستی با تولید دستورات مناسب کنترلی، هواپیما را در این مسیر هدایت کند. در این مقاله با در نظر گرفتن تعدادی نقاط میانی در یک محیط فرضی</span><span lang="FA">به همراه موانع و نواحی پرواز ممنوع و استفاده از الگوریتم ژنتیک مسیری بهینه تولید شده</span><span lang="FA">است. این مسیر ممکن است با موانع برخورد داشته باشد. لذا مسیر را برای جلوگیری از برخورد هواپیما با موانع تصحیح و سپس برای قابل پرواز بودن، با در نظر گرفتن محدودیت­های دینامیکی هواپیما هموار شده ­است و نهایتاً مسیر، به</span><span dir="LTR">­</span><span lang="FA">عنوان ورودی به هواپیما داده می­شود. استفاده از روش هدایت</span><span dir="LTR">BTT</span><span lang="FA">با ترکیب کنترل­کننده­های غیرخطی موجب شده</span><span lang="FA">­است عکس­العمل هواپیما در دنبال کردن مسیر مرجع سریع­تر و با خطای انحراف از مسیر کم</span><span dir="LTR">­</span><span lang="FA">تر صورت پذیرد که کلیه نتایج به­صورت شبیه­سازی­ ارائه خواهد شد.</span>fa_IR
dc.format.extent4710
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوترfa_IR
dc.publisherFaculty of Electrical & Computer Engineeringen_US
dc.relation.ispartofمجله مهندسی برق دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofTABRIZ JOURNAL OF ELECTRICAL ENGINEERINGen_US
dc.subjectواژه‌های کلیدی: هواپیمای بدون سرنشینfa_IR
dc.subjectبهینه سازیfa_IR
dc.subjectسیستم خودمختارfa_IR
dc.subjectطراحی مسیرfa_IR
dc.subjectکنترل غیرخطیfa_IR
dc.subjectهدایت BTTfa_IR
dc.titleطراحی و توسعه سیستم برنامه ریزی مسیر سه بعدی برای هواپیمای بدون سرنشینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume46
dc.citation.issue3
dc.citation.spage83
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد