• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز
    • دوره 46, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز
    • دوره 46, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    حل مسئله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخ‌گویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, فریدعبدی, حمدیدهنوی, احسان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    652.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک (DEED)، یک مسئله بهینه‌سازی چندهدفی است که توان خروجی بهینه ژنراتورهای سیستم را در کل دوره توزیع بار با لحاظ قیود مختلفی مانند بار مورد تقاضا، اثر نقطه-دریچه، نواحی ممنوعه عملکرد و ذخیره چرخان تعیین می‌کند. در این مقاله، مسئله DEED به‌صورت ترکیبی با برنامه پاسخ‌گویی بار اضطراری (EDRP) جهت کمینه کردن هم‌زمان هزینه سوخت و آلودگی و مشخص کردن مبلغ تشویقی بهینه مورد بررسی قرار گرفته است. EDRP یکی از انواع برنامه‌های پاسخ‌گویی بار مبتنی بر تشویق است که در آن به مشترکین مبلغی به‌عنوان تشویق پرداخت می‌شود تا مصرف خود را طی ساعات پیک بار کاهش داده یا به ساعات کم‌باری انتقال دهند. ترکیب مسائل DEED و EDRP یک مسئله بهینه‌سازی غیر خطی پیچیده است که روش‌های معمول قادر به حل آن نیستند. در این مقاله، مسئله فوق توسط چهار الگوریتم فرا ابتکاری مبتنی بر جمعیت حل شده و مدل پیشنهادی روی یک سیستم ده واحدی و برای یک بازه زمانی 24 ساعته پیاده‌سازی شده است. نتایج نشان می‌دهند که مدل ارائه‌شده در کاهش هزینه سوخت و آلودگی و بهبود مشخصات منحنی بار بسیار مؤثر است.
    کلید واژگان
    توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک
    اثر نقطه-دریچه
    ذخیره چرخان
    برنامه پاسخ‌گویی بار اضطراری
    مبلغ تشویقی بهینه

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
    Faculty of Electrical & Computer Engineering
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه رازی - دانشکده فنی و مهندسی
    دانشگاه رازی - دانشکده فنی و مهندسی
    دانشگاه رازی - دانشکده فنی و مهندسی

    شاپا
    2008-7799
    2538-3051
    URI
    https://tjee.tabrizu.ac.ir/article_4577.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108705

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب