• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در تاریخ
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در تاریخ
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نظامنامه مدارس ابتدایی و متوسطه ذکور و اناث دولتی

    (ندگان)پدیدآور
    حجاریان طاهری, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.637 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    جامعه‌ی ایران در عصر قاجار وارد مرحله‌ی جدیدی از تغییر و تحول ساختار سیاسی- اجتماعی گردید که با دوران قبل از آن تفاوت چشمگیری داشت. با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت که نقش عمدۀ انتقال فرهنگی از نسلی به نسل دیگر را بر عهده دارد. لازم است که میراث فرهنگی کشور مورد مطالعه قرار بگیرد تا بتوان آن را پربارتر نمود. علوم و فنون، آموزش و پرورش، فرهنگ و تمدن مشترک برای ساخت یک جامعه مترقی ضروری است و هیچ یک از این پدیده‌ها نمی‌توانند به تنهایی و بدون کمک یک‌دیگر به وجود آیند و هر یک ساخته و مکمل یک‌دیگر است. چون تعلیم و تربیت رابطه‌ی مستقیمی با زندگی فردی و اجتماعی مردم دارد؛ بنا بر این باید در حیات آنان جنبۀ واقعی و عملی پیدا کند. در واقع تعلیم و تربیت هم یک نوع فلسفه‌ی حیاتی است. حتی مذهب و ادبیات و فلسفه به معنی اعم نیز دارای این منظور و مقصود است که حیات فردی و اجتماعی شخص را پرمایه‌تر سازد. حفظ گسترش و ارزشیابی میراث فرهنگی در ترقی و تحول و تکامل آموزش و پرورش کشور موثر باشد. پس بررسی و مطالعه تعلیم و تربیت در ایران باستان می‌تواند راهنمایی خوب برای آشنایی با نحوه‌ی تعلیم و تربیت در کشور از گذشته تا کنون باشد.واژگان کلیدی: قاجار، مکتب‌خانه، تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش.
    کلید واژگان
    نظامنامه
    آموزش
    قاجار
    مکتبخانه

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2024-05-21
    1403-03-01
    ناشر
    انجمن علمی تاریخ دانشگاه تهران
    Forums of History Students of University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    گروه آموزشی تاریخ، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران، شهر تهران، کشور ایران، مقطع کارشناسی

    شاپا
    2322-1224
    URI
    https://pdtsj.ut.ac.ir/article_97276.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1081416

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب