نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبدری, سید علیfa_IR
dc.contributor.authorحسام, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorچراغی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:20:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:20:03Z
dc.date.available1399-07-08T21:20:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:20:03Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-04-20en_US
dc.date.submitted1392-01-31fa_IR
dc.identifier.citationبدری, سید علی, حسام, مهدی, چراغی, مهدی. (1392). تحلیل عوامل تأثیرگذار بر وضعیت بازاریابی گردشگری روستایی در یک حوزه ی کلانشهری از دیدگاه کارشناسان؛ مورد: روستاهای شمال تهران. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 2(7), 82-105.fa_IR
dc.identifier.issn2322-309X
dc.identifier.issn2538-4465
dc.identifier.urihttp://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_591.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108025
dc.description.abstractچکیده <br />روستاهای شمالی استان تهران همانند بسیاری از مناطق روستایی ایران به­رغم برخورداری از امکانات بالقوه، داشتن جاذب‌های فراوان گردشگری و نزدیکی به کانون‌های پرجمعیت شهری، فرصت‌های بسیار مناسب برای توسعه‌ی گردشگری را داراست. اما با این وجود، تاکنون اقتصاد گردشگری در این روستاها جایگاه واقعی خود را نیافته است. هدف تحقیق حاضر، شناسایی وضعیت مؤلفه­های جذب گردشگر در روستاهای شمال تهران و تعیین اولویت­های برنامه­ریزی برای جذب گردشگر به این روستاها می­باشد. در این تحقیق با استفاده از پرسش‌نامه­ای با 46 سوال، موضوع از دیدگاه 40 تن از کارشناسان معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری استان تهران بررسی شد. بعد از تشخیص مناسب بودن داده­های مربوط به مجموعه متغیرهای مورد تحلیل، از آزمون­های تحلیل عاملی برای تعیین عوامل اثرگذار و از آزمون فریدمن برای اولویت­بندی میزان تأثیر مؤلفه­ها در توسعه‌ی گردشگری روستاهای شمال تهران استفاده شد که نتایج حاصل، حاکی از اهمیت بالای مؤلفه­های مردم و کارکنان و تبلیغات می­باشد. هم­چنین به­منظور تعیین اولویت­های برنامه­ریزی برای جذب گردشگر از روش فولر سلسله مراتبی استفاده شده که بر این اساس، مؤلفه تبلیغات بالاترین اولویت را به­خود اختصاص داد.fa_IR
dc.format.extent342
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofبرنامه ریزی و توسعه گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Tourism Planning and Developmenten_US
dc.subjectبازاریابی گردشگری روستاییfa_IR
dc.subjectتحلیل عاملیfa_IR
dc.subjectمدل فولرfa_IR
dc.subjectروستاهای شمال تهرانfa_IR
dc.titleتحلیل عوامل تأثیرگذار بر وضعیت بازاریابی گردشگری روستایی در یک حوزه ی کلانشهری از دیدگاه کارشناسان؛ مورد: روستاهای شمال تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue7
dc.citation.spage82
dc.citation.epage105


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد