مرور دوره 2, شماره 7 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
- 
تحلیل عوامل تأثیرگذار بر وضعیت بازاریابی گردشگری روستایی در یک حوزه ی کلانشهری از دیدگاه کارشناسان؛ مورد: روستاهای شمال تهران (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده روستاهای شمالی استان تهران همانند بسیاری از مناطق روستایی ایران بهرغم برخورداری از امکانات بالقوه، داشتن جاذبهای فراوان گردشگری و نزدیکی به کانونهای پرجمعیت شهری، فرصتهای بسیار مناسب برای توسعهی گردشگری ...
 
- 
اثر گردشگری بر توسعهی انسانی (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده امروزه گردشگری بهعنوان یکی از بزرگترین صنایع درجهت ایجاد درآمد و ارتقاء رشد و توسعهی اقتصادی بسیاری از کشورها تبدیل شده و رشد آن تغییرات اجتماعی و اقتصادی زیادی را بهدنبال داشته است. این مطالعه به بررسی اثر ...
 
- 
تحلیل کیفی بسترها، دلایل و پیامد های گردشگری به شیوه ی نظریه ی زمینه ای (مطالعه ی موردی: گردشگران شهر سنندج) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده پژوهش حاضر تلاشی است برای مطالعهی کیفی بسترها/ موانع، دلایل و پیامدهای گردشگری با تأکید بر گردشگران داخلی شهر سنندج. برای تحلیل این مسئله از روش کیفی نظریۀ زمینهای استفاده شده است. میدان مطالعه، کل گردشگران ...
 
- 
ارزیابی تأثیرات اجتماعی- فرهنگی گردشگری شهری بر نحوه زندگی مردم شهر بابلسر (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده توجه به جایگاه صنعت گردشگری، از آنرو اهمیت دارد که میتوان با بهرهگیری مناسب از منابع طبیعی و انسانی، علاوه بر امکان رشد اقتصادی، به ترویج بخش کشاورزی و تولید صنایع بومی و محلی پرداخت و گامی در مسیر بهبود ...
 
- 
اثرات اجرای برنامه های آموزش زیست محیطی بر طبیعتگردی (مورد مطالعه: دانش آموزان مدارس لنگرود) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده یکی از مهمترین مسایل آموزش محیطزیست آن است که چگونه به بهترین وجه و با یک برنامهی مؤثر تغییر رفتار را تسریع بخشید یا چگونه تعهد نسبت به طبیعت را افزایش داد. استفاده از برنامههای آموزشی زیستمحیطی خارج از ...
 
- 
تأثیر زیرساخت های اقتصادی بر گردشگری: رویکرد پانل دیتا مقایسهی تطبیقی کشورهای درحال توسعه و توسعهیافته (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده در مطالعات تجربی در زمینهی بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری، شاهد گونهای نقص در مدلسازی تابع تقاضای گردشگری هستیم؛ چراکه توجه اصلی در مطالعات، بر روی عوامل متداول تقاضای گردشگری (همچون درآمد و سطح قیمت ...
 
- 
نقش رویدادهای فرهنگی در اقتصاد گردشگری شهری با تأکید بر مدل LQ (مورد مطالعاتی: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده گردشگری شهری بهعنوان یکی از عوامل مهم توسعهی اقتصادی و فرهنگی شهرها محسوب میشود. نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بهعنوان یکی از معتبرترین نمایشگاههای فرهنگی در تقویم نمایشگاههای جهان ثبت شده است. بر این ...
 
- 
پیش بینی تقاضای فصلی توریسم در ایران (کاربرد الگوهای سری زمانی فصلی) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده توریسم نقش مهمی در اشتغالزایی و ایجاد درآمد در کشورها دارد و در دهههای اخیر، رشد قابل توجهی داشته است. بهدلیل جاذبههای فرهنگی و طبیعی، ایران موقعیت منحصربفردی در صنعت توریسم دارد. بنابراین توسعه این صنعت ...
 
- 
شناسایی عوامل مؤثر بر تقاضای سفر به مشهد مقدس (کاربرد روش دو مرحله ای هکمن) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده گردشگری مذهبی در ایران یکی از پر جاذبهترین انواع گردشگری بهشمار میرود و شهر مشهد یکی از مهمترین مناطق در جذب این نوع گردشگران است. این شهر همه ساله بیشترین حجم مسافر داخلی را به خود اختصاص میدهد. با توجه ...
 
- 
نظام اداری- مدیریتی و توسعهی اجتماعی- فرهنگی پایدار در بخش گردشگری ماسوله (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2014-02-20)چکیده ماسوله یکی از کوچکترین شهرهای ایران، سالهاست که بهدلیل داشتن جاذبههای خاص و منحصربهفرد تاریخی- فرهنگی و طبیعی خود تبدیل به یکی از شناخته شدهترین مقاصد گردشگری کشور شده است. توسعهی گردشگری در ماسوله ...
 



