نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیشمی, بهارfa_IR
dc.contributor.authorخدایاری, بهنازfa_IR
dc.contributor.authorپارس زاده, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:19:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:19:42Z
dc.date.available1399-07-08T21:19:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:19:42Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-20en_US
dc.date.submitted1394-09-29fa_IR
dc.identifier.citationبیشمی, بهار, خدایاری, بهناز, پارس زاده, علی. (1395). ارائه مدل برندینگ ملی ایران-ادغام مفاهیم برندینگ و تصویر مقصد. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5(18), 202-221.fa_IR
dc.identifier.issn2322-309X
dc.identifier.issn2538-4465
dc.identifier.urihttp://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1381.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107907
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش، آزمون یک مدل نظری برندینگ برای برند ملی ایران است، که حاصل ادغام مفاهیم برندینگ و تصویر مقصد می ­باشد. تصویر مقصد به عنوان متغیر میانجی بین تداعیاتش (انگاره ادراکی-شناختی، انگاره هیجانی-احساسی و انگاره منحصر به فرد) و رفتار آینده گردشگر (قصد بازدید مجدد و توصیه مقصد به دیگران) در نظر گرفته شده است.گردآوری داده­ های مورد نیاز برای ارزیابی مدل مفهومی پژوهش، از طریق پرسشنامه و با مشارکت 396 نفر از گردشگران خارجی که در خردادماه 1394 پس از بازدید از اصفهان، تهران و یزد از شهر شیراز بازدید کرده ­اند، انجام شده است. این پرسشنامه ­ها در شهر شیراز و در سه سایت گردشگری آرامگاه حافظ، ارگ کریمخان و بازار وکیل در اختیار گردشگران قرار گرفت. ارزیابی مدل مفهومی پژوهش از طریق تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی و به کمک نرم افزار VISUAL PLS انجام گرفته است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می ­دهد که تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران بر رفتار آینده گردشگران تاثیری مثبت دارد. بر اساس نتایج بدست آمده انگاره هیجانی-احساسی دارای بیشترین تاثیر، و پس از آن انگاره منحصر به فرد دارای بیشترین تاثیر بر تصویر کلی از ایران می­ باشد.fa_IR
dc.format.extent491
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofبرنامه ریزی و توسعه گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Tourism Planning and Developmenten_US
dc.subjectبرندینگ مقصدfa_IR
dc.subjectتصویر مقصدfa_IR
dc.subjectتصویر برندfa_IR
dc.subjectتداعیات برند ایرانfa_IR
dc.titleارائه مدل برندینگ ملی ایران-ادغام مفاهیم برندینگ و تصویر مقصدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگریfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue18
dc.citation.spage202
dc.citation.epage221


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد