مرور دوره 5, شماره 18 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
بخش بندی کسب و کارهای گردشگری پزشکی ایران از دید بیماران خارجی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)گردشگری پزشکی امروزه به یک صنعت تبدیل شده و برای اقتصاد بسیاری از کشورها که پتانسیل پذیرش بیماران را دارند، صنعتی ارزشمند است. گردشگری پزشکی نوعی از گردشگری سلامت است که با هدف درمان بیماریهای جسمی یا انجام نوعی از عمل ...
-
بررسی تأثیر گردشگری مذهبی بر ارتقاء کیفیت زندگی روستاییان (مطالعه موردی: حوزه نفوذ گردشگاهی شهر مشهد)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)از دیدگاه اجتماعی پذیرش گردشگران مذهبی در یک روستا بر روی نحوه کنش پذیری، نحوه رابطه متقابل انسان ها و نحوه زیستپذیری می تواند، موثر باشد. بر این اساس تحقیق حاضر به بررسی تأثیر گردشگری مذهبی بر ارتقاء کیفیت زندگی روستاییان ...
-
بررسی مولفه های سرمایه اجتماعی موثر بر رضایتمندی گردشگران (مطالعه موردی: شهر ماسوله)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)تحقیق حاضر به دنبال بررسی نقش مولفه های سرمایه اجتماعی در رضایتمندی گردشگران بوده است که جهت نیل به این هدف مفهوم سرمایه اجتماعی بر اساس سه شاخص شناختی، ساختاری و ارتباطی مورد سنجش قرار داده شده است؛ به نحوی که اثرات هر ...
-
تأثیر هوش فرهنگی بر عملکرد شغلی (مطالعه موردی: راهنمایان تور ورودی شهر تهران)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)راهنمایان تورهای ورودی بهعنوان کارکنان صف نقش مهمی در تعاملات بین فرهنگی ایفا میکنند؛ بنابراین درک بهتر و روشنتر از عواملی که آنها را در زمینههای فرهنگی گوناگون، به منظور انجام عملکرد مؤثرتر یاری کند، بسیار ضروری است. ...
-
تحلیل و ارزیابی کاربرد روش تحلیل سلسله مراتبی فازی در اولویت بندی سناریوهای توسعه گردشگری روستایی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)استان مازندران یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در کشور است. هدف پژوهش پیشرو بررسی سناریوهای ممکن آینده توسعه گردشگری روستایی در استان مازندران و اولویتبندی این سناریوها بر اساس دو شاخص مطلوبیت و احتمال است. برای دستیابی ...
-
سنجش بازاریابی اجتماعی در گردشگری سلامت
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)بازاریابی اجتماعی می کوشد با بهره مندی از اصول بازاریابی تجاری بر رفتار و نگرش افراد تاثیرگذار باشد. از طرفی به منظور توسعه گردشگری سلامت به عنوان یکی از حوزه های نوین گردشگری مدرن نیاز حیاتی به ایجاد نگرش مطلوب از مقصد ...
-
شناسنامه مجله و چکیده مبسوط انگلیسی مقالات
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)شناسنامه مجله و چکیده مبسوط انگلیسی مقالات
-
مدل سازی محصول خلاق گردشگری: بسط مدل 4پی (افراد، فرآیند، مکان و محصول)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)محیط پویای صنعت گردشگری و نیز تغییرات آنی تقاضای گردشگران، لزوم ارایهی خدمات و محصولات خلاقانه را بسیار حیاتی نموده است. پژوهش حاضر با هدف بسط و ارزیابی مدل 4پی (افراد، فرآیند، مکان و محصول) در زمینهی خلاقیت فعالان صنعت ...
-
نگرش جامعه محلی نسبت به مخاطرات ادراک شده توسعه گردشگری کشاورزی (مطالعه موردی: شهرستان تنکابن)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)فعالیتهای گردشگری کشاورزی به عنوان فعالیت مکمل کشاورزی یکی از راهکارهای توسعه و احیای کشاورزی مناطق مختلف کشور محسوب می شوند اما با توجه به وجود ریسک در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، طبیعی و روانشناختی که به عنوان تهدیدی ...



