نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخوش فر, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:19:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:19:36Z
dc.date.available1399-07-08T21:19:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:19:36Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-04en_US
dc.date.submitted1394-10-14fa_IR
dc.identifier.citationخوش فر, غلامرضا. (1395). اعتماد نهادی و سرمایه گذاری در واحدهای گردشگری (مطالعه موردی: استان گلستان). برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5(16), 47-70.fa_IR
dc.identifier.issn2322-309X
dc.identifier.issn2538-4465
dc.identifier.urihttp://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1236.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107878
dc.description.abstractاولین و مهم­ترین عامل در سرمایه­ گذاری توجه به امنیت و اعتماد می­ باشد. اعتماد سرمایه­ گذاران به سازمان­ ها و نهادهای اجتماعی به­ ویژه سازمان­ های بخش دولتی که از آن تحت عنوان «اعتماد نهادی» یاد می­ کنند، نقش بسیار مهمی در گرایش نسبت به سرمایه­ گذاری به ویژه در واحدهای گردشگری دارد. استان گلستان به­ عنوان یکی از استان­ های مقصد گردشگری دارای واحدهای گردشگری متنوعی می­ باشد که سرمایه­ گذاران آن به دلایل مختلف از جمله احساس ناامنی و بی­ اعتمادی با مسائل و مشکلات عدیده­ای مواجه­ اند. هدف اصلی این پژوهش، نشان دادن رابطه بین میزان اعتماد نهادی با سرمایه­ گذاری در واحدهای گردشگری استان گلستان می­ باشد. در این پژوهش از روش تحقیق پیمایشی استفاده شده و در آن برای جمع­ آوری داده­ ها پرسشنامه محقق ساخته به کار گرفته شده است. بر این اساس تعداد 139 پرسشنامه بین سرمایه­ گذاران واحدهای گردشگری توزیع شده و داده­ ها از طریق نرم افزار SPSS مورد پردازش و تحلیل قرار گرفته­ اند. نتایج تحقیق نشان می­ دهد که بین اعتماد نهادی با سرمایه­ گذاری واحدهای گردشگری رابطه معنی­ داری وجود ندارد. همچنین مقایسه گروه­ ها و نهادهای مورد مطالعه نشان می­ دهد که سرمایه­ گذاران به دانشگاه­ ها و مراکز آموزشی، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر اعتماد بیشتری دارند. علاوه بر این، نتایج مطالعه حاضر نشان می­ دهد که بین اعتماد نهادی و نوع واحدهای گردشگری تفاوت معنی­ داری وجود نداشته است. در پایان نیز جهت برنامه­ ریزی بهتر در منطقه مورد مطالعه  پیشنهاداتی از قبیل تقویت امنیت سرمایه­ گذاری، ترغیب سرمایه­ گذاری بخش خصوصی در احداث و توسعه تاسیسات گردشگری، حمایت دولت و ظرفیت­ سازی برای جذب سرمایه در بخش گردشگری ارائه شده است.fa_IR
dc.format.extent750
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofبرنامه ریزی و توسعه گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Tourism Planning and Developmenten_US
dc.subjectاعتماد نهادیfa_IR
dc.subjectسرمایه گذاریfa_IR
dc.subjectامنیتfa_IR
dc.subjectواحدهای گردشگریfa_IR
dc.subjectاستان گلستانfa_IR
dc.titleاعتماد نهادی و سرمایه گذاری در واحدهای گردشگری (مطالعه موردی: استان گلستان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم اجتماعی و سیاسی، دانشگاه گلستانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue16
dc.citation.spage47
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد