مرور دوره 5, شماره 16 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
- 
اثر گردشگری بر محیط زیست: یک مطالعه موردی برای کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته منتخب (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)در دهه های اخیر رشد صنعت گردشگری یکی از مهمترین عوامل افزایش فعالیت های اقتصادی در جهان بوده است. گسترهی صنعت گردشگری بیش از اشتغالزایی و اثرات اقتصادی آن است. البته در کنار این موضوع، مسائل زیست محیطی گردشگری نیز ...
 
- 
ارزیابی ساعتی شرایط آسایش اقلیمی جزیرهی قشم برای انواع مختلف فعالیت گردشگری (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)ویژگی مشترک اشکال مختلف طبیعتگردی، تحرک بدنی طبیعتگرد در زمانها و مکانهای مختلف، با شدتهای مختلف است بدون این که بر شرایط اقلیمی و جوی کنترلی داشته باشد. به همین دلیل شرایط آسایش زیست اقلیمی در فعالیتهای طبیعتگردی ...
 
- 
اعتماد نهادی و سرمایه گذاری در واحدهای گردشگری (مطالعه موردی: استان گلستان) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)اولین و مهمترین عامل در سرمایه گذاری توجه به امنیت و اعتماد می باشد. اعتماد سرمایه گذاران به سازمان ها و نهادهای اجتماعی به ویژه سازمان های بخش دولتی که از آن تحت عنوان «اعتماد نهادی» یاد می کنند، نقش بسیار مهمی ...
 
- 
بررسی تطبیقی خط مشی های توسعه گردشگری با تأکید بر روابط اجتماعی بین میزبان و مهمان مطالعه موردی: ایران و ترکیه (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)ایجاد زمینه های مناسب فرهنگی-اجتماعی در میان جوامع میزبان و مهمان در توسعه صنعت گردشگری، ضرورت انکارناپذیری دارد. با توجه به شرایط اقتصادی ایران و نیاز اساسی آن به ایجاد اشتغال از یک سو و نیز تجارب نسبتاً موفق ترکیه در ...
 
- 
تحلیل جامعه شناختی پایبندی گردشگران به هنجارهای اجتماعی (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)با توجه با جاذبه های گردشگری استان مازندران ما شاهد جذب هزاران گردشگر از اقصی نقاط ایران به این منطقهی شمالی می باشیم، گردشگران با توجه به آنکه زمان کمی را در منطقه گردشگری سپری می کنند و به صورت موقتی و گذرا در این ...
 
- 
تحلیل عوامل موثر بر ایجاد برند گردشگری در سکونتگاه های روستایی (مطالعه موردی: شهرستان بینالود) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)امروزه جوامع به دلایل گوناگون اقدام به برندسازی مینمایند و مهمترین این دلایل، ایجاد تمایز و موقعیت خاص برای مقصد بهمنظور ترغیب گردشگر به هزینه بیشتر و بالابردن استانداردهای زندگی ساکنین است. در این مقاله تلاش شد تا عوامل ...
 
- 
توسعهی گردشگری شهری با تأکید بر نقش بازارچههای مرزی (مطالعهی موردی: بازارچهی مرزی پاوه) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)ایجاد بازارچههای مرزی، علاوه بر آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی؛ در نیل به توسعه در نواحی مرزی و گسترش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی مردم در دو سوی مرزها، زمینههای توسعهی انواع گردشگری بهویژه گردشگری شهری را در پی خواهد ...
 
- 
شناسایی عوامل انگیزشی مشارکت کنندگان در گردشگری جنگ (مورد: استان خوزستان) (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)گردشگری به عنوان یکی از مهمترین کارکردهای اقتصادی- فضایی، امروزه جایگاه قابل ملاحظه ای را در فرایند توسعه از آن خود کرده است. بسیاری از کشورها با تلاش برای ترویج الگوها و انواع مختلف گردشگری، در صدد کسب مزایای بازارهای ...
 
- 
صفحات آغازین مجله و چکیده مبسوط انگلیسی مقالات (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)
 



