مرور دوره 9, شماره 32 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
بازنمایی هویت ملی در جاذبه های گردشگری تاریخی شهر اصفهان
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)مسئلهی اصلی پژوهش این است که کدام مؤلفههای هویتِ ملی در این جاذبه های گردشگری بازنمایی شدهاند و این بازنمایی به چه صورتی اتفاق افتاده است. روش پژوهش از نوع تحلیل نشانهشناسی و بهطور خاص تحلیل اسطورهای رولان بارت است. ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر مطلوبیت پیاده راه ها با رویکرد گردشگری شهری (مطالعه موردی: پیاده راه محدوده مرکزی شهر رشت)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)هدف پژوهش حاضر ابتدا بررسی وضعیت موجود پیاده راه بخش مرکزی شهر رشت براساس چهار معیار (دسترسی، آسایش و راحتی، تصویرپذیری وکاربری و فعالیتها) و سپس ارزیابی تأثیر هر یک از این معیارها بر مطلوبیت این پیاده راه برای گردشگران ...
-
برنامهریزی راهبردی توسعه کسبوکارهای گردشگری شهر مشهد با استفاده از تکنیک متاسوات Meta-SWOT
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)تحقیق حاضر با هدف برنامهریزی راهبردی توسعه کسبکارهای گردشگری با استفاده از تکنیک متاسوات، به شناسایی منابع، تواناییها و قابلیتهای شهر مشهد با استفاده از رویکرد مبتنی بر منبع می-پردازد. این تحقیق از حیث هدف کاربردی ...
-
تأثیر عوامل محیطی - رفتاری بر تحقق گردشگری خلاق در روستاهای هدف گردشگری استان اصفهان
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)هدف گردشگری خلاق با کسب تجربیات خاطرهانگیز گردشگر محقق میشود. گردشگری خلاق، تاثیر مثبتی بر انسجام جامعه محلی دارد و بر تعامل گردشگر و میزبان موثر است و در نهایت منجر به قصد سفر مجدد گردشگر میگردد. در این نوع از گردشگری، ...
-
تبیین چالشها و پیامدهای گردشگری خرید در شهر درگهان: پژوهشی در قالب روش شناسی کیفی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)گردشگری خرید به عنوان یکی از انواع جذاب گردشگری، مورد توجه و استقبال تعداد زیادی از گردشگران در سطوح مختلف ملی و بین المللی بوده است. اما هر یک از مقصدهای گردشگری خرید متناسب با شرایط مکانی– فضایی دارای نقاط قوت و ضعف ...
-
تجزیه و تحلیل تصاویر گرفته شده توسط گردشگران خارجی از شهر اصفهان به منظور انتخاب مکانهای موثر بر وجهه مقصد و مدیریت آن
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)با هر بار سفر تصویری در ذهن گردشگر از آن مقصد شکل میگیرد. وجههی مقصد تاثیر به سزایی در ذهنیت گردشگر دارد. پژوهشگر قصد دارد وجههی گردشگری شهر اصفهان را از منظر گردشگران خارجی که از این مقصد بازدید کردهاند، از ...
-
توسعه صنعت گردشگری با رویکرد بازاریابی سولومو
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)در بازارهای به شدت رقابتی امروز، بازاریابها و مدیران مقاصد گردشگری به طور فزایندهای به دنبال تاثیرگذاری بر رفتار گردشگران هستند. در سالهای اخیر، توسعه گسترده رسانههای اجتماعی، خدمات مبتنی بر مکان و تکنولوژی تلفن همراه ...
-
شناسایی پیشرانهای تأثیرگذار بر توسعهی گردشگری در مناطق آزاد تجاری (مطالعه موردی: منطقه آزاد ارس)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)با توجه به اینکه توسعهی گردشگری منوط به تحققپذیری پیششرطهای اساسی است؛ بنابراین این تحقیق در پی شناسایی پیشرانهای تأثیرگذار بر توسعهی گردشگری منطقه آزاد ارس میباشد. روش تحقیق در مطالعهی حاضر کاربردی با ماهیت توصیفی ...
-
نقش حمل و نقل هوایی، هتل ها و رستوران ها در رابطه بین گردشگری و رشد اقتصادی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)علیرغم اهمیت صنعت گردشگری در رشد اقتصادی کشورها، باید توجه داشت که گسترش زیر ساخت های مناسب در صنایع مرتبط با گردشگری، پیش نیاز توسعه این صنعت و الزامات جذب گردشگر در هر کشور بوده و نقش مهمی در چگونگی رابطه بین گردشگری و ...
-
واکاوی اثرات گردشگری بر حس مکان درجوامع مقصد با رویکرد مبتنی برنظریه زمینهای، بررسی موردی: لواسان
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-05-21)گردشگری میتواند با تغییر مولفههای مکانی مقاصد گردشگری، بر حس مکان ساکنین محلی تاثیرگذار باشد و از آنجا که موفقیت صنعت گردشگری نیازمند ادراک مثبت جامعه میزبان است، این موضوع در سالهای اخیر مورد توجه قرارگرفتهاست. از این ...



