• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روش‌های هوشمند در صنعت برق
    • دوره 16, شماره 61
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روش‌های هوشمند در صنعت برق
    • دوره 16, شماره 61
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    برنامه‌ریزی بهینه ایستگاه شارژ خودرو الکتریکی مبتنی بر صد درصد انرژی تجدیدپذیر جهت تغذیه مزرعه استخراج ارز دیجیتال و بارهای حساس شبکه در حالت‌های متصل و جدا از شبکه

    (ندگان)پدیدآور
    همتی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    887.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    : این تحقیق یک مدل پیشنهادی برای بهره­برداری از انرژی­های تجدیدپذیر در پارکینگ خودروهای الکتریکی ارائه می­دهد. در مدل پیشنهادی، تامین انرژی شارژ خودروها، تامین انرژی مزرعه استخراج رمزارز و همچنین تغذیه بارهای حساس شبکه بالادست به صورت 100 درصد توسط انرژی­های بادی و خورشیدی انجام می­شود و هیچگونه انرژی از شبکه برق دریافت نمی­شود. به­جای استفاده از یک باطری ذخیر ساز انرژی برای کنترل تغییرات و حتی صفر شدن انرژی باد و خورشید، این فرآیند توسط شارژ و دشارژ بهینه خودروهای موجود در پارکینگ انجام می­شود. در حالتی که شبکه وصل باشد، خودروها به­صورت کامل شارژ می­شوند، مزرع رمزارز با تمام توان به­کار خود ادامه می­دهد و مازاد توان ایستگاه نیز برای تغذیه بارهای حساس ارسال می­گردد. در این حالت، بارهای بحرانی شبکه از دو سمت شبکه و پارکینگ تامین می­شوند. در هنگام قطعی شبکه سراسری، بارهای بحرانی شبکه به­صورت کامل توسط پارکینگ خودروهای الکتریکی تامین می­شوند. در این حالت، دستگاه­های استخراج رمزارز یا ماینرها به عنوان یک بار پاسخگو مدل می­شوند و برنامه از طریق تغییر انرژی ماینرها و تغییر الگوی شارژ-دشارژ خودروها می­تواند تمام خودروها را شارژ کامل نماید، بارهای بحرانی شبکه را بطور کامل تغذیه کند و تا حد ممکن هم به استخراج رمزارز ادامه دهد. با توجه به عدم دریافت انرژی از شبکه، مشکلات مربوط به استخراج رمزارز از طریق انرژی شبکه سراسری مطرح نیست. تابع هدف مدل پیشنهادی مینیمم نمودن تعداد دشارژ باطری خودروها است تا طول عمر باطریها تا حد ممکن کاهش نیابد. در این مقاله از برنامه­ریزی خطی ترکیبی عدد صحیح استفاده و مسئله با نرم­افزار گمز حل شده است. نامعینی انرژی­های بادی و خورشیدی در مسئله لحاظ شده و یک برنامه­ریزی بهینه برای شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی تعریف می­گردد که بتواند در برابر تمام تغییرات توان انرژی­های تجدیدپذیر پاسخگوی سیستم باشد.
    کلید واژگان
    استخراج رمزارز
    انرژی تجدیدپذیر
    ایستگاه شارژ خودرو الکتریکی
    بارهای بحرانی شبکه
    خودرو الکتریکی
    کنترل سیستم های انرژی

    شماره نشریه
    61
    تاریخ نشر
    2025-05-22
    1404-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی برق- دانشگاه صنعتی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران

    شاپا
    2322-3871
    2345-5594
    URI
    https://jipet.iaun.iau.ir/article_702424.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1073933

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب