توسعة محیط طراحی یکپارچه برای برنامهریزی مسیر صعود بهینه
(ندگان)پدیدآور
پورتاکدوست, سید حسینفخری, محموداسدیان, نیمانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
روشهای کاربردی فعلی طراحی برنامة فراز سیستمهای پرتاب و بالستیک چندمرحلهای از چند جهت دارای نقصان هستند. برای بسیاری از کاربردها، برنامة فراز غالباً برای فازهای مختلف مسیر صعود به صورت جداگانه براساس دینامیک سادهسازیشدة سیستم تعیین میگردد، که منجر به مسیرهای غیربهینه خواهد شد. همچنین، روشهای طراحی سعی و خطا به کمک برنامة شبیهسازی نیز اگرچه دقیقاند، اما ارضای همزمان همة محدودیتها و قیود در آنها بسیار وقتگیر است. در این تحقیق محیطی فراهم آمده است که یک طراح مبتدی را قادر میسازد که برنامة فراز را به صورت یکپارچه برای تمامی مسیر صعود در سناریوهای مختلف، با ارضای همزمان محدودیتهای مسیر و قیود مرزی انتهایی تولید کند. از آنجا که برنامة هدایت پیشتنظیم بهعنوان یک برنامة حلقهباز شناخته شده است، روش پیشنهادشده از تئوری کنترل بهینه مبتنی بر حساب تغییرات، با لحاظ کردن دینامیک غیرخطی به همراه یک تابع عملکرد برای تعیین فرمان بهینة فراز استفاده میکند. ارزیابی روش پیشنهادشده از طریق کاربرد آن روی یک سیستم دومرحلهای بالستیک صورت گرفته است، که نتایج آن کلیة قیدهای پروازی و انتهایی مسیر را ارضا میکند.
کلید واژگان
سیستم چندمرحلهایبرنامة فراز
طراحی بهینه
تئوری کنترل بهینه
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2008-03-201387-01-01
ناشر
پژوهشگاه هوافضا و انجمن هوافضای ایران، شماره ثبت مجوز نشریه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 82946 مورخ 1397/07/02سازمان پدید آورنده
استاد، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایراندانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
شاپا
2008-45602423-4516




