نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرمی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorرستمی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:17:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:17:10Z
dc.date.available1399-07-08T21:17:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:17:10Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-11en_US
dc.date.submitted1395-03-22fa_IR
dc.identifier.citationکرمی, سعید, رستمی, محمود. (1397). شبیه‌سازی روش‌های دائم و غیردائم به‌وسیله دینامیک سیالات محاسباتی و بررسی عددی تغییرات هندسی در یک طبقه توربوماشین جریان محوری. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 48(4), 255-264.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5148
dc.identifier.urihttps://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_8400.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107008
dc.description.abstractیکی از اهداف دینامیک سیالات محاسباتی برای تور‌بوماشین‌ها، پیش­بینی عملکرد آ­ن­ها از قبیل نسبت فشار، راندمان و ماهیت جریان عبوری است. در این پژوهش که از دو بخش تشکیل‌شده، در بخش اول روش­های شبیه‌سازی دائم و غیردائم برای یک طبقه از توربوماشین جریان محوری انجام و نتایج اعتبارسنجی شد. در این راستا از دو روش عددی دائم <sup> </sup>شامل روتور یخ‌زده و طبقه و سه روش عددی گذرا شامل گذرای استاندارد، تبدیل زمانیو تبدیل پروفیلاستفاده شد که روش‌های گذرا پیش­بینی دقیق­تری را ارائه نمودند. در روش‌های گذرا مشاهده شد که اثرات گذرا شامل دنباله، حباب لبه حمله استاتور و جدایش جریان را می‌توان با وضوح بیشتری به دست آورد که این موارد در روش‌های پایا ضعیف­تر مشاهده شد. به‌منظور حل عددی میدان جریان از شبکه‌بندی با سازمان و برای مدل‌سازی آشفتگی از مدل توربولانسی انتقال تنش برشی استفاده شد. در بخش دوم مقاله 9 حالت تغییر هندسی از قبیل ایجاد زبری در سطوح تیغه، چرخش‌های ساعت‌گرد و پادساعت‌گرد مقاطع فویل، ایجاد شعاع در ریشه تیغه‌ها و ایجاد فاصله محوری بین تیغه‌ها بررسی شد. که مقدار بازدهی در بهترین حالت 2 درصد افزایش و در بدترین حالت 11 درصد کاهش یافت.fa_IR
dc.format.extent2909
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.subjectتوربوماشین جریان محوریfa_IR
dc.subjectمدل توربولانسی انتقال تنش برشیfa_IR
dc.subjectموج ضربه‌ایfa_IR
dc.subjectتوربوماشینfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی روش‌های دائم و غیردائم به‌وسیله دینامیک سیالات محاسباتی و بررسی عددی تغییرات هندسی در یک طبقه توربوماشین جریان محوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeیادداشت پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، گروه مهندسی هیدرودینامیک و جلوبرندگی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی هیدرودینامیک و جلوبرندگی ، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue4
dc.citation.spage255
dc.citation.epage264
nlai.contributor.orcid0000-0001-8959-3487


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد