نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاسمی, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:17:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:17:10Z
dc.date.available1399-07-08T21:17:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:17:10Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-27en_US
dc.date.submitted1395-06-06fa_IR
dc.identifier.citationقاسمی, احمدرضا, قاسمی, مجتبی. (1397). تحلیل تنش‌های بین‌لایه‌ای در تیرهای کامپوزیتی بر روی بستر الاستیک با استفاده از فنرهای افقی و عمودی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 48(4), 229-236.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5148
dc.identifier.urihttps://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_8408.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107005
dc.description.abstractدر این پژوهش تنش­های بین لایه­ای برشی و عمودی داخل صفحه­ای در تیر کامپوزیتی تیموشنکو، با چیدمان متفاوت که بر روی بستر الاستیک و تحت بارگذاری عرضی قرار دارد، مورد مطالعه قرار گرفته است. از فنرهای افقی و قائم با سختی بالا، در بین لایه­های تیر کامپوزیتی برای مدلسازی رفتار الاستیک تنش­های بین لایه­ای استفاده شده است. معادلات حاکم و شرایط مرزی مسئله با استفاده از اصل کار مجازی استخراج شده و با محاسبه­ی جابجایی لایه­های تیر با استفاده از روش عددی مربع سازی دیفرانسیلی تعمیم یافته، تنش­های بین لایه­ای که در اصل همان عکس العمل فنرهای افقی و قائم بکار گرفته شده بین لایه­هاست، قابل محاسبه است. همچنین با استفاده از معادلات ساختاری و معادلات تعادل، سایر تنش­های موجود در تیر محاسبه و ترسیم شده است. با مقایسه نتایج تحلیل ارائه شده با نتایج حاصل از حل الاستیک سه بعدی می­توان دریافت که روش ارائه شده از دقت مناسب در پیش‌بینی تنش های داخل صفحه­ای برخوردار است. نتایج نشان می دهد تاثیر ضریب وینکلر روی تنش‌های بین لایه ای، کمتر از تاثیر ضریب پاسترناک می باشد. همچنین افزایش ضرایب بستر الاستیک سبب کاهش تنش بین لایه­ای برشی و افزایش تنش عمودی بین لایه ای می­شود.fa_IR
dc.format.extent1991
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectتنش های داخل صفحه ایfa_IR
dc.subjectروش عددیfa_IR
dc.subjectتیر کامپوزیتیfa_IR
dc.subjectبستر پاسترناکfa_IR
dc.subjectخزش، خستگی و شکستfa_IR
dc.titleتحلیل تنش‌های بین‌لایه‌ای در تیرهای کامپوزیتی بر روی بستر الاستیک با استفاده از فنرهای افقی و عمودیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی کاملfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue4
dc.citation.spage229
dc.citation.epage236


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد