اثر تجربیات منفی از پلتفرمهای تحویل آنلاین غذا بر میل به اجتناب و میل به تلافی در صنعت گردشگری (مورد مطالعه شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
شیرمحمدی, یزدانکارگرزداه, داودنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه استفاده از پلتفرمهای تحویل آنلاین غذا در طول همهگیری افزایش یافته و شکایات و بررسیهای منفی نیز افزایش یافته است که بهصورت آنلاین برای دیدن همه در دسترس است. لذا، مساله اصلی مطالعه حاضر اثر محرکهای تجربیات منفی از برند بر میل به اجتناب و میل به تلافی از طریق خیانت و نفرت از برند با در نظرگیری متغیر تعدیل گر عشق به برند در پلتفرمهای توزیع غذا در صنعت گردشگری شهر تهران است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش توصیفی-همبستگی میباشد. جامعه آماری تمامی مدیران، کارشناسان و کارکنان پلتفرمهای توزیع غذا در صنعت گردشگری شهر تهران میباشد. با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی حجم نمونه 170 نفر بدست آمد. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد بود که رواییصوری آن بااستفاده از نظر اساتید مدیریت و رواییسازه بااستفاده از تحلیل عاملی و پایایی متغیرها با استفاده از آلفای کرونباخ مورد تائید قرارگرفت. تحلیل دادهها با نرمافزارهای SPSS22 و SmartPLS4 انجام شد. نشان داده شد که تجارب منفی تاثیر مثبت و معناداری بر خیانت به برند و نفرت از برند دارد. تاثیر مثبت و معنیدار خیانت به برند و نفرت از برند بر نتیجه متقابله نیز مورد تایید قرار گرفت. در نهایت، نشان داده شد تجارب منفی با تعدیلگری عشق به برند نیز بر خیانت به برند و نفرت از برند تاثیر منفی و معنی داری دارد.
کلید واژگان
گردشگری'شهری
نفرت به برند
عشق به برند
صنعت غذا
مربوط به گردشگری
شماره نشریه
48تاریخ نشر
2023-11-221402-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهراندانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، گروه مدیریت بازرگانی، تهران، ایران
شاپا
2251-88272676-7228




