ارزیابی مدل بهبود کیفیت خدماترسانی مشتریان در مراکز پردازش ابری (مورد مطالعه: مشتریان نرمافزار راهکاران ابری (ERP) شرکت همکاران سیستم)
(ندگان)پدیدآور
پورابراهیمی, علیرضایزدانپناه, احمدعلیگرزین, محمدامیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
رایانش ابری فناوری نوینی است که بهطوری چشمگیر مورد توجه دنیای فناوری اطلاعات قرار گرفته است. یکی از سیستمهای مبتنی بر فناوری رایانش ابری، سیستم راهکاران ابری است که به عنوان مدل نوین ارائه خدمات در حال فعالیت است. هدف اصلی از این تحقیق، ارزیابی مدل بهبود کیفیت خدماترسانی مشتریان در مراکز پردازش ابری شرکت همکاران سیستم است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، پیمایشی–توصیفی است. دادههای پژوهش به وسیله پرسشنامه محققساخته گردآوری شد که براساس آن کیفیت خدماترسانی شامل چهار مؤلفه سرعت، دقت، امنیت و پیوستگی بهعنوان شاخصههای اصلی پذیرش سرویس مبتنی بر رایانش ابری مورد ارزیابی قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق، کلیه شرکتهایی است که از خدمات پردازش ابری شرکت همکاران سیستم استفاده میکنند. در حال حاضر حدود 100 سازمان به شکلی مستقیم از خدمات این شرکت بهره میگیرند. نتایج پژوهش نشان داد مدل بررسیشده، تا 57/5 درصد میتواند بهبود کیفیت خدماترسانی به مشتریان را در شرکت همکاران سیستم تضمین کند. در این مدل متغیر سرعت (0/203) در مقایسه با دیگر متغیرها بالاترین ضریب تأثیر دارد و پس از آن، امنیت (0/148) مؤثرترین متغیر بر بهبود کیفیت در مدل است. سرانجام دقت (0/133) و در پایان، پیوستگی (0/047) به ترتیب، در رتبههای بعدی قرار میگیرند.
کلید واژگان
امنیتبرنامهریزی منابع سرمایهای
پیوستگی
رایانش ابری
سرعت
کیفیت خدماترسانی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2023-12-221402-10-01
ناشر
موسسه آموزش عالی طلوع مهرسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایراناستادیار، گروه پژوهشهای آماری و فناوری اطلاعات، مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش، تهران، ایران
گروه تحقیق و توسعه همکاران سیستم




