• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت راهبردی و آینده‌پژوهی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت راهبردی و آینده‌پژوهی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    واکاوی مفهوم استراتژی رقابتی در کسب و کارهای کوچک و متوسط

    (ندگان)پدیدآور
    رحیمی‌زاده, رقیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.991 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با گسترش  روزافزون کسب و کارهای کوچک و متوسط در دنیای امروز، رقابت در فضای جدید دشوارتر از قبل شده است؛ در همین راستا پژوهش حاضر با هدف درک مفهوم استراتژی رقابتی و به کارگیری آن در کسب و کارهای کوچک و متوسط صورت گرفته است. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر رویکرد یک تحقیق آمیخته اکتشافی است. در بخش کیفی، روش فراترکیب با استفاده از روش سندلوسکی و باروسو (2007) انجام شد، به این منظور 12 مقاله طی سال‌های 2010-2023 شرایط ورود به مطالعه را پیدا کرد. در بخش کمی شش کسب و کار کوچک و متوسط در زمینه بهره‌گیری از کدهای استراتژی رقابتی در زمینه آموزش آنلاین، با استفاده از روش تحلیل محتوای کمی بررسی شدند. نتایج فراترکیب نشان داد، مفهوم استراتژی رقابتی در 5 مقوله اصلی رهبری هزینه، تمرکز، متمایزسازی، تنوع و نوآوری تبیین می‌شود. همچنین، مشخص شد کسب و کارهای فرادرس، فرانش و مکتبخونه دارای بیشترین فراوانی از لحاظ کدهای استراتژی رقابتی هستند. در خصوص میزان تحقق استراتژی رقابتی، مفاهیم توسعه خدمات، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نوآوری در زمان مناسب دارای بیشترین فراوانی و رسوخ در بازار، نوآوری در روش و توسعه بازار با فراوانی دارای کمترین فراوانی در بین کدهای استراتژی رقابتی هستند. به نظر می‌رسد، استراتژی‌های رقابتی چندان مورد توجه کسب و کارهای کوچک و متوسط در زمینه آموزش آنلاین نبوده است و اجرای این استراتژی‌های نقش مهمی در پیشبرد عملکرد آن‌ها خواهد داشت.
    کلید واژگان
    استراتژی رقابتی
    تمرکز
    رهبری هزینه
    کسب و کارهای کوچک و متوسط
    متمایزسازی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2023-08-23
    1402-06-01
    ناشر
    موسسه آموزش عالی طلوع مهر
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی‌ارشد مدیریت بازرگانی - استراتژیک، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران

    URI
    https://journal.tolouemehr.ac.ir/article_186674.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1064974

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب