• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اقتصاد شهری
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اقتصاد شهری
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعیین ترکیب بهینۀ مستأجر در مراکز خرید با لحاظ اثرات خارجی بین‌فروشگاهی مطالعۀ موردی: اصفهان سیتی‌سنتر

    (ندگان)پدیدآور
    یارمحمدیان, ناصرمویدفر, رزیتاشریفی رنانی, فاطمهنصر اصفهانی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    879.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توسعۀ مراکز خرید در شهرها موجب پدیدآمدن مسئله‌ای برای توسعه‌دهندگان آن می‌شود. آن مسئله، ترکیب بهینۀ فروشگاه‌ها در مراکز خرید است. هم‌جواری فروشگاه‌های مشابه و متنوع برای هر کاربر باعث افزایش جذابیت مرکز خرید می‌شود و هزینه‌های خرید را برای مشتریان کاهش می‌دهد. به منافع حاصل از هم‌جواری فروشگاه‌های مشابه یا در کنار هم قرارگرفتن فروشگاه‌های متنوع، اثرات خارجی بین‌فروشگاهی[1] گفته می‌شود. هدف نگارندگان این مطالعه تعیین ترکیب بهینۀ فروشگاه‌ها برای مرکز خرید اصفهان سیتی‌سنتر در دورۀ زمانی دی تا اسفند 1396 است. برای این کار از الگوی برنامه‌ریزی خطی عدد صحیح خالص استفاده شده است که در آن مجموع منافع توسعه‌دهنده، ازجمله اثرات خارجی بین فروشگاهی، حداکثر می‌شود؛ بنابراین 7 نوع خرده‌فروشی طلا و نقره، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لوازم منزل، مبلمان و دکوراسیون داخلی، رستوران و فست فود وکافی‌شاپ در 3 کلاس اندازه‌ای و 3 کلاس مکانی مختلف بررسی شده است. مقایسۀ نتایج بهینه با نتایج واقعی نشان می‌دهد بیشترین انطباق به کاربری طلا و نقره، مبلمان و دکوراسیون داخلی و لوازم منزل مربوط می‌شود. به‌طورکلی نتایج بهینه، تمرکز بیشتر در برخی کاربری‌ها را نشان می‌دهد؛ درحالی‌که در حالت واقعی، فروشگاه‌ها به‌صورت متنوع‌تری توزیع شده‌اند. یکی از دلایل آن لحاظ‌نکردنِ اثرات خارجی بین‌فروشگاهی ناشی از تنوع فروشگاه‌ها در الگوست. [1]. Inter stores externalities
    کلید واژگان
    ترکیب فروشگاه‌ها
    اثرات خارجی بین‌فروشگاهی
    مرکز خرید
    اصفهان سیتی‌سنتر
    برنامه‌ریزی خطی عدد صحیح
    تخصصی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده پ‍ژوهش های عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران
    استادیار، گروه اقتصاد، دانشکدۀ علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    کارشناس ارشد، گروه اقتصاد شهری، دانشکدۀ اقتصاد و کارآفرینی هنر، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران.
    استادیار، گروه اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده پ‍ژوهش های عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    2588-4867
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/ue.2018.112250.1075
    http://ue.ui.ac.ir/article_23623.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106324

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب