• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات و پژوهش‌های شهری و منطقه‌ای (توقف انتشار)
    • دوره 5, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات و پژوهش‌های شهری و منطقه‌ای (توقف انتشار)
    • دوره 5, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت‌های گردشگری مطالعه موردی: شهر قم

    (ندگان)پدیدآور
    قنبری, حکیمهموسوی, میرنجفکاظمی‌زاد, شمس‌الهابراهیم‌زاده, عیسیموسوی, میرنجف
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    504.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه رشد روزافزون گردشگری و رقابتی شدن آن، لزوم توسعه و ارتقاء کمی و کیفی کارکردها و زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران را انکار ناپذیر نموده است. از این رو، شناسایی سطح واقعی کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران، نخستین گام برای افزایش رضایت آن‌ها و در نتیجه توسعه پایدار اقتصاد گردشگری خواهد بود. این پژوهش که از نوع پیمایش – توصیفی می‌باشد؛ با هدف بررسی رضایت‌مندی گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت‌های گردشگری شهر قم انجام گرفته است. به علت نبود آمار دقیق از تعداد گردشگران خارجی وارد شده به شهر قم، با مراجعه به هتل‌ها و مهمانپذیرها و مراکز تجمع گردشگران خارجی، تعداد 200 نفر از این گردشگران که در سال 1389 به این شهر قم سفر کرده بودند، به روش در دسترس انتخاب و پرسشنامه‌ای به زبان عربی و انگلیسی نزد آنان توزیع و تکمیل و همچنین، مصاحبه‌های ساختار نیافته با گردشگران خارجی شهر قم انجام شده است. برای تحلیل داده‌ها، روش‌های آمار توصیفی - استنباطی و همبستگی به کار گرفته شده که از آزمون‌های T-Test، لون، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون LSD و روش پیش بینی شبکه‌های عصبی استفاده شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که بین جنس، سن و تحصیلات گردشگران و رضایت‌مندی آن‌ها از جاذبه‌ها، امکانات و تسهیلات گردشگری شهر قم تفاوتی وجود ندارد، اما میان مدت زمان اقامت و مبدأ سفر گردشگران و رضایت‌مندی آن‌ها از جاذبه‌ها، امکانات و تسهیلات گردشگری شهر قم تفاوت و رابطه معناداری وجود دارد. نتایج پیش‌بینی شبکه‌های عصبی نشان دهنده‌ی آن است که با وضعیت کنونی گردشگری قم، امکانات خرید و سوغات با 100% بیشترین اهمیت و عدم رسیدگی به معماری و چشم‌اندازهای جاذبه‌های گردشگری و خلق فضاهای مفرح با 4/63% کمترین میزان رضایت‌مندی را ایجاد خواهند نموده. بنابراین، برای ارتقاء سطح درآمد و کسب منابع ارزی بیشتر از صنعت گردشگری در شهر قم، توجه به سایر گزینه‌های رضایت‌مندی گردشگران خارجی ضروری است.
    کلید واژگان
    کارکردها و زیرساخت‌های گردشگری
    گردشگران خارجی
    رضایتمندی گردشگران
    شهر قم

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه زنجان
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    دانشگاه ارومیه

    شاپا
    2008-5354
    2252-0848
    URI
    http://urs.ui.ac.ir/article_20056.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106178

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب