• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روستا و توسعه پایدار فضا
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روستا و توسعه پایدار فضا
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر ماندگاری گردشگری کشاورزی و ارائه راهکارهایی مناسب برای توسعه آن با رویکرد فراترکیب

    (ندگان)پدیدآور
    حسین پور, مهدیمرتضایی, مهتابحشمتی, افشینخدایی, عطیه
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در عصر حاضر روند رو به رشدی در بهره‌برداری از مفاهیم مربوط به گردشگری خصوصاً در حوزه گردشگری کشاورزی ایجادشده است. قاطبه اصلی این تلاش‌ها بر ایجاد جذابیت در کلاس جهانی و داخلی برای گردشگران بوده است تا برای اهداف مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. مقاله پیش رو به شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر ماندگاری گردشگری کشاورزی و ارائه راهکارهایی مناسب برای توسعه آن با رویکرد فراترکیب پرداخته است. با استفاده از روش فراترکیب هفت مرحله‌ای سندلوسکی و باروسو بررسی جامعی بر کلیه مقالات علمی-پژوهشی و علمی- تدریجی نمایه شده در پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی صورت پذیرفت.  در این تحقیق تلاش شد تا پژوهش‌های منتشرشده تا سال 2021 بررسی شوند که حاصل این جست‌وجو تعداد 110 مقاله با رویکرد گردشگری کشاورزی و عوامل موثر بر ماندگاری آن یافت شد و پس از غربالگری تعداد مقالات اولیه به عدد 40 مقاله تقلیل  یافت و مناسب کدگذاری و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های این پژوهش نشان داد مؤلفه‌های اثرگذار بر ماندگاری گردشگری کشاورزی می‌تواند متأثر از عوامل متعددی باشد که در این زمینه به هفت مقوله که بیش از سایر عوامل می‌‌تواند بر این مهم مؤثر واقع شود، پرداخته شد. این مقوله‌ها عبارت‌اند از عوامل نهادی؛ زیرساختی؛ آموزشی؛ معنایی و ادراکی؛ زیست‌محیطی و زیباشناسی؛ عملکردی- ساختاری و درنهایت عوامل فرهنگی. همچنین نتایج این مطالعه می تواند مورداستفاده سیاستگذاران و برنامه ریزان بخش گردشگری، کشاورزی و کارآفرینی قرار گیرد.
    کلید واژگان
    شناسایی
    ماندگاری گردشگری
    کشاورزی
    راهکار
    فراترکیب

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2023-12-22
    1402-10-01
    ناشر
    دانشگاه بیرجند
    University of Birjand
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت و کارافرینی، دانشکده علوم اجتماعی ، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.
    دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت و کارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.
    دانشجوی دکتری کارآفرینی، گروه مدیریت وکارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی ، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران

    URI
    https://dx.doi.org/10.22077/vssd.2023.6040.1166
    https://vssd.birjand.ac.ir/article_2417.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1058983

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب