نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنژادابراهیمی, احدfa_IR
dc.contributor.authorنژداغی, نسترنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:13:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:13:44Z
dc.date.available1399-07-08T21:13:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:13:44Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-13en_US
dc.date.submitted1395-08-23fa_IR
dc.identifier.citationنژادابراهیمی, احد, نژداغی, نسترن. (1396). نقش و جایگاه آموزش زنان در فرآیند بازآفرینی شهری بافت‌های تاریخی (مطالعه موردی : محله سنگ‌سیاه در بافت تاریخی شیراز). فصلنامه مطالعات شهری, 6(24), 17-26.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2875
dc.identifier.urihttp://urbstudies.uok.ac.ir/article_55754.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/105763
dc.description.abstractدر چند سال اخیر رویکرد بازآفرینی شهری با هدف در نظر گرفتن ارزش های مختلف و متفاوت بافت های تاریخی مناسب ترین راه برای مداخله در آنها شناخته شده است. ابزار و موارد مختلف کالبدی-فرهنگی-سیاسی و اجتماعی در این مداخله مورد تاکید قرارگرفته اند اما مولفه ای که به نظر می رسد کمتر در این میان مورد مباحثه قرار می گیرد آموزش در سطوح و شکل‌های مختلف در بازآفرینی شهری است. در پژوهش حاضر که با هدف تعیین میزان تاثیرگذاری آموزش بر نیل به دستاوردهای بازآفرینی شهری انجام شده است، در ابتدا نظریات متخصصین در مقوله مورد مطالعه با استفاده از تکنیک دلفی گردآوری شده و پس از حصول اتفاق  نظر درخصوص وجود تاثیر مثبت آموزش به ساکنین، با هدف سنجش دیدگاه های ساکنان، بعنوان نمونه موردی جامعه بانوان ساکن در محله سنگ سیاه در بافت تاریخی شهر شیراز انتخاب گردیده‌اند. این تحقیق از نوع تحقیق‌های کاربردی است و به روش توصیفی- تحلیلی صورت پذیرفته است و گردآوری داده‌ها به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه بانوان ساکن در محدودۀ محله سنگ سیاه شیراز می باشند تا به این پرسش پاسخ داده شود که: ارائه آموزش‌هایی در قالب فرهنگ شهروندی، حفاظت از میراث، مهارت آموزی شغلی و حفاظت از محیط زیست تا چه حد می‌تواند باعث موفقیت در اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری شود؟ ابزار جمع‌آوری اطلاعات شامل برداشت میدانی، پرسشنامه، مصاحبه و مطالعات اسنادی بوده است و نهایتا با استفاده از آزمون‌های تی و تحلیل واریانس یکطرفه، میزان تاثیرگذاری مولفه‌ها بررسی گردیده‌اند. نتایج پژوهش نشان می دهد رابطه مثبت و معناداری میان آموزش به ساکنان و فرآیند بازآفرینی شهری وجود دارد و مشخصا تاثیرگذارترین آموزش‌ها به بانوان ساکن در محدوده مورد مطالعه به ترتیب اولویت شامل آموزش های مرتبط با مسایل زیست محیطی، اجتماعی، کالبدی و اقتصادی است.fa_IR
dc.format.extent1739
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات شهریfa_IR
dc.relation.ispartofUrban Studies (Persian)en_US
dc.subjectبازآفرینی شهریfa_IR
dc.subjectآموزش زنانfa_IR
dc.subjectبافت تاریخی شیرازfa_IR
dc.subjectمحله سنگ سیاهfa_IR
dc.subjectپایداری شهریfa_IR
dc.titleنقش و جایگاه آموزش زنان در فرآیند بازآفرینی شهری بافت‌های تاریخی (مطالعه موردی : محله سنگ‌سیاه در بافت تاریخی شیراز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه معماری، دانشکده معماری و شهرسازی ، دانشگاه هنر اسلامی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای شهرسازی اسلامی/ دانشکده معماری و شهرسازی / دانشگاه هنر اسلامی تبریزfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue24
dc.citation.spage17
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد