نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامین زاده, رامینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:59:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:59:52Z
dc.date.available1399-07-08T16:59:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:59:52Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.identifier.citationامین زاده, رامین. (1396). شناسایی و اولویت‌بندی نقاط حادثه‌خیز در راه‌های بین شهری با استفاده از روش TOPSIS (مطالعه موردی: آزادراه قزوین - رشت). فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی قزوین, 1396(21), 151-178.fa_IR
dc.identifier.urihttp://qazvin.jrl.police.ir/article_15918.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/10549
dc.description.abstractنقاط حادثه‌خیز، نقاطی هستند که احتمال وقوع تصادفات در آن‌ها به‌طور غیرعادی بالاتر از نقاط دیگر هست، بنابراین شناسایی چنین نقاطی از جایگاه ویژه‌ای در تمام پروژه‌های ایمنی راه‌ها برخوردار بوده است. در پژوهش پیشرو با توجه به آمار بالای حوادث ترافیکی مرگبار در کشور و اهمیت نقاط حادثه‌خیز، سعی بر این بوده است با استفاده از روابط علمی و تجربی به شناسایی و تعریف معیارهای حادثه‌خیزی یک نقطه پرداخته و در ادامه با توزیع پرسشنامه بین متخصصان و صاحب‌نظران مقوله ایمنی در بخش‌های مختلف وزن هر یک از شاخص‌ها‌(معیارها) را به دست آوریم. برای ادامه روند پروژه و دستیابی به آمار تصادفات با مراجعه به قرارگاه فرماندهی پلیس‌راه استان قزوین، آمار تصادفات محور موردمطالعه دریافت می‌شود سپس با قرار دادن و تفکیک این آمار در کیلومترهای متفاوت آزادراه‌قزوین-رشت آمار نقاط حادثه‌خیز به‌دست‌آمده و نقاط ‌شناسایی می‌گردند که تعداد این نقاط 14 نقطه بوده است؛ طبق معیارهای حادثه‌خیزی با توجه به ابلاغیه وزارت راه‌ و شهرسازی، با برداشت میدانی اطلاعات موردنیاز جمع‌آوری شد. سپس در ادامه با قرار دادن این روابط توسط فن تاپسیس به اولویت‌بندی نقاط پرداختیم؛ و درنهایت با‌ به‌کارگیری استراتژی‌های اولویت‌بندی و مقایسه بین روش وزارت راه ‌و شهرسازی و روش ‌تاپسیس این نقاط اولویت‌بندی گردیده و روش‌های بهبود جهت ایمن‌سازی این نقاط ارائه گردیده است.fa_IR
dc.format.extent740
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان قزوینfa_IR
dc.publisheren_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی قزوینfa_IR
dc.relation.ispartofThe scientific & specialized quarterly Danesh Entezami Qazvinen_US
dc.subjectنقاط حادثه‌خیزfa_IR
dc.subjectروش تاپسیسfa_IR
dc.subjectروش‌های بهبود نقاط حادثه‌خیزfa_IR
dc.subjectاستراتژی‌های اولویت‌بندیfa_IR
dc.subjectایمنی حمل‌ونقلfa_IR
dc.subjectایمن‌سازی آزادراهfa_IR
dc.titleشناسایی و اولویت‌بندی نقاط حادثه‌خیز در راه‌های بین شهری با استفاده از روش TOPSIS (مطالعه موردی: آزادراه قزوین - رشت)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.citation.volume1396
dc.citation.issue21
dc.citation.spage151
dc.citation.epage178


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد