مدلسازی آمیخته بازاریابی پایدار در صنعت گردشگری ورزشی ایران
(ندگان)پدیدآور
عباسی, اعظماکبری یزدی, حسینمعین فرد, محمدرضاالهی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش بر حسب هدف کاربردی، براساس شیوه های گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی، و بر مبنای ماهیت دادهها پژوهشی آمیخته (کیفی- کمی) بود. از مطالعات کتابخانهای و مصاحبه با خبرگان حوزه مدیریت بازاریابی ورزشی، گردشگری ورزشی و مدیریت بازاریابی گردشگری گویههای مؤثر در آمیخته بازاریابی پایدار در صنعت گردشگری ورزشی ایران استخراج شدند؛ با توجه به گویههای شناسایی شده، مؤلفههای اصلی دستهبندی شدند و با نظر سنجی از گروه دلفی گویههای تبیین کننده هر کدام از مؤلفههای اصلی شناسایی شدند؛ سپس پرسشنامه تحقیق ساخته شد. در بخش کیفی از تکنیکهای کد گذاری، تلخیص، فیلترگذاری و دلفی در جهت استخراج دادههای خام و در بخش کمی از تحلیل عاملی تأییدی برای آزمون میزان انطباق و همنوایی بین سازه نظری و سازه تجربی با استفاده از نرمافزار اسمارت پی.ال.اس استفاده شد. در مجموع 104 گویه در آمیخته بازاریابی پایدار در صنعت گردشگری ورزشی ایران نقش دارد که در 10 آمیخته(محصول، قیمت، ترویج و ترفیع، توزیع و مکان، جایگاهیابی و شواهد فیزیکی، منابع انسانی و افراد، برنامهریزی و مدیریت، اصول، وعده، شراکت) دسته بندی میشوند.
کلید واژگان
مدلسازیآمیخته بازاریابی
توسعه پایدار
گردشگری ورزشی
مربوط به گردشگری
شماره نشریه
47تاریخ نشر
2023-08-231402-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرسازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهراناستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران
شاپا
2251-88272676-7228




