دوره 18, شماره 70
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارزیابی عملکرد حرفه ای نو معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان اصفهان
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-09-23)هدف پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد حرفهای نو معلمان مدارس ابتدایی استان اصفهان به روش توصیفی–پیمایشی بود. جامعه آماری 533 دانشآموخته دانشگاه فرهنگیان بود. 255 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای مبتنی بر منطقه تدریس انتخاب ...
-
تبیین مؤلفه های معلّم فضیلتمند از منظر دیوید کار
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-09-23)هدف این پژوهش بازشناسی و تبیین مؤلفههای معلّم فضیلتمند از دیدگاه فضیلتگرای معاصر «دیوید کار» است که با روش تحلیل محتوای کیفی و رویکرد استقرایی انجام شده است. در فرایند تربیت اخلاقی، کار ضمن تأکید بر رشد منش و فضیلت معتقد ...
-
جُستاری در ریاضیات قومی: استخراج محاسبات ریاضی سنّتی مقنّیان
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-09-23)اخیراً برخی از متخصصان آموزش ریاضی اذعان کردهاند که، گنجاندن جنبههای فرهنگی در برنامهدرسی ریاضیات، مزایای بلند مدتی برای پیشرفت تحصیلی ریاضیات دانشآموزان دارد، چون این جنبهها در مفهومی نقش دارند که ریاضیات بخشی از ...
-
طراحی الگوی مناسب برنامه درسی دوره پیش دبستانی در ایران مبتنی بر نظریه زیست بوم شناختی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-09-23)این پژوهش با هدف طراحی الگوی مناسب برنامه درسی دوره پیش دبستانی در ایران مبتنی بر نظریه زیست بوم شناختی برونفن برنر انجام شده است. تحقیق حاضر اکتشافی و مبتنی بر استراتژی پژوهشی کیفی بود. بطوریکه با استفاده از روش تحلیل ...
-
الگوی جاری آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در دوره ابتدایی(ارائه الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد)
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-09-23)هدف پژوهش حاضر بررسی وضع موجود آموزش قرآن کریم در دوره ابتدایی است. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش داده بنیاد انجام گرفت. مشارکتکنندگان در پژوهش شامل کلیه کارگزاران دخیل در برنامه درسی آموزش قرآن کریم در مقطع ابتدایی ...
-
چالشهای یادگیری ریاضی دانشجویان در دانشگاه البیرونی افغانستان
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-09-23)هدف از تحقیق حاضر، بررسی چالشهای یادگیری ریاضی دانشجویان دانشگاه البیرونی افغانستان بود. در این پژوهش از روش آمیخته استفاده شد و در آن، هشت مدرس ریاضی و 45 دانشجو در نیمسال اول تحصیلی 1401-1400 شرکت کردند و دادهها از ...



