دوره 14, شماره 27
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مهندسی مجدد ساخت و محتوای برنامه درس «مکاتب فلسفی و آراء تربیتی» دوره کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)پژوهش حاضر به دنبال این است که با مهندسی مجدد ساخت و محتوای برنامه درس «مکاتب فلسفی و آراء تربیتی» دوره کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، محتوای جدیدی برای درس مذکور با تأکید بر اسلامیسازی دروس علوم انسانی در ...
-
عناصر برنامه درسی پست مدرن در آموزش عالی ایران ، مزایا و معایب آن (مورد مطالعه: اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز)
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی عناصر برنامه درسی پست مدرن در آموزش عالی ایران انجام گرفته است. این پژوهش با رویکرد کیفی و در دو بخش انجام گرفته است. در بخش اول برای پاسخ به سؤال اول پژوهش، از روش سنتزپژوهی و در بخش دوم برای پاسخ ...
-
دستاوردهای یادگیری مورد انتظار دانشآموختگان دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی: یک مطالعه کیفی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)شناسایی و سنجش دستاوردهای یادگیری یک رویکرد در حال توسعه در آموزش عالی است که بهمنظور ارزیابی و ارتقای کیفیت آن مورد استفاده قرار میگیرد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و دستهبندی دستاوردهای یادگیری مورد انتظار دانشآموختگان ...
-
شناسایی عناصر و ویژگی های آموزش ترکیبی در دانشگاه پیام نور
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)پژوهش حاضر با هدف شناسایی عناصر و ویژگی هایآموزش ترکیبی در دانشگاه پیامنور انجام شده است. بر این اساس رویکرد پژوهش، از نوع کیفی به روش تحلیلی - اکتشافی است، بدین منظور برای بررسی پیشینه پژوهش و جمعآوری دادههای متناسب ...
-
آموزش عالی و چشم انداز خبرگی برنامه درسی دانشجویان رشته گردشگری: یک مطالعه سنتزپژوهی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)پژوهش حاضر با هدف کشف و درک ابعاد و مولفههای چشمانداز خبرگی برنامه درسی دانشجویان گردشگری مبتنی بر رویکرد توسعه پایدار با استفاده از روش سنتزپژوهی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش، کلیه آثار منتشر شده در این حوزه از ...
-
واکاوی تجارب زیسته دانشجویان از فرهنگ آموزش مجازی در آموزش عالی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)هدف از پژوهش حاضر فهم تجارب زیسته تجارب زیسته دانشجویان از فرهنگ آموزش مجازی در آموزش عالی بود. این پژوهش کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی اجرا شد. روش گردآوری اطلاعات استفاده از مصاحبههای نیمهساختارمند بود.بدین منظور ...
-
طراحی الگوی آموزش اخلاق حرفهای برای دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان، یک مطالعه کیفی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)هدف پژوهش حاضر واکاوی فرایند آموزش اخلاق حرفهای معلمی در دانشگاه فرهنگیان و طراحی الگوی آن است. به این منظور از راهبرد پژوهش نظریه دادهبنیاد استفاده شد که از دسته پژوهش های کیفی است. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته ...
-
طراحی برنامه درسی آموزش سواد عاطفی برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)هدف این پژوهش، دستیابی به چارچوب برنامه درسی آموزش سواد عاطفی برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان ایران بود. این پژوهش کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد انجام شد. مشارکت کنندگان در این پژوهش متشکل از 14نفر از اساتید، متخصصان ...
-
بررسی رابطه سبک تدریس اساتید با انگیزه و درگیری تحصیلی دانشجویان در محیط یادگیری آنلاین با نقش میانجی سبکهای مشارکت در یادگیری
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)کیفیت سبک تدریس و تطبیق آن با سبکهای یادگیری در محیط یادگیری آنلاین(برخط)، نقش بسزایی در افزایش سطح انگیزه و درگیری در فعالیتهای آموزشی فراگیران در این نوع محیط یادگیری داشته است. پژوهش حاضر به روش توصیفی از نوع طرحهای ...



