دوره 6, شماره 20

 

ارسال های اخیر

  • الگوی بازیابی و ارتقای برند بانک‌های تجاری ایران (مورد مطالعه: بانک صادرات ایران) 

    بادپا, آرش؛ حقیقی, محمد؛ صالحی, علی (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2023-06-22)
    یکی از عوامل مؤثر بر موفقیت سازمان‌ها در بازارهای رقابتی برخورداری از برند قدرتمند است. این پژوهش با هدف بررسی عوامل مؤثر بر بازیابی و تقویت برند بانک صادرات انجام گرفته است. در این پژوهش، از روش آمیخته (کیفی و کمی) استفاده ...

  • مهاجران پراکندۀ ایرانی در فضای مجازی؛ فرا تحلیلی کیفی بر مفاهیم و رویکردها 

    شمس, مرتضی؛ دهقان, علیرضا؛ عبداللهیان, حمید (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2023-06-22)
     هدف این پژوهش، فرا تحلیل پژوهش‌‌های کیفی انجام‌شده درخصوص «مهاجران پراکندۀ ایرانی در فضای مجازی»است. جامعۀ آماری، تحقیقات انجام‌شده در بیست سال اخیر در این خصوص در داخل و خارج از کشور است که از این میان، با روش نمونه‌‌گیری ...

  • تحلیل گفتمان انتقادی سیر تحول انیمیشن‌های والت دیزنی با محوریت زن 

    حاجی زاده, منا؛ شرف زاده, محمدحسین؛ جدیدی خیرآبادی, اسماعیل (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2023-06-22)
    تحلیل رسانه‌های تصویری با استفاده از رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی، روشی مؤثر است. این پژوهش کیفی با رویکردی نو و با بهره‌گیری از آرای فرکلاف در سنت تحلیل گفتمان انتقادی، به بررسی سیر تحولی انیمیشن‌های والت دیزنی با محوریت ...

  • مطالعۀ ویژگی‌های تئاتر مستند برای طراحی تئاتر تلویزیونی 

    ناطقی, منادا؛ گیل آبادی, شهرام؛ تمجیدی, محمدحسین (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2023-06-22)
    ضبط و پخش تئاترهای تلویزیونی، سال‌‌هاست که انجام نمی‌شود. این پژوهش با هدف مطالعۀ ویژگی‌‌های تئاتر مستند برای طراحی تئاتر تلویزیونی انجام شده است. در این مقاله، با بهره‌‌گیری از ویژگی‌‌های تئاتر مستند در تئاتر تلویزیونی، ...

  • ظرفیت‌‌سنجیِ موسیقی قومی کردی به منظور ترویج فرهنگ کار و فعالیت در برنامه‌‌های رادیویی 

    سیدزاده, زهراالسادات؛ خجسته باقرزاده, حسن؛ جاوید, هوشنگ (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2023-06-22)
    از جمله مباحثی که در برنامه‌سازی رادیو، معمولاً به آن توجه کم‌تری شده، اهمیتِ موسیقی در بهبود شرایط کمی و کیفی کار است. این پژوهش، در پیِ پاسخ به این پرسش است که چگونه می‌توان با تکیه بر موسیقیِ کارِ کُردی، از ظرفیتِ ...

  • افزایش آگاهی زیست‌محیطی مخاطبان از طریق رسانه با تأکید بر تلویزیون (نمونۀ مورد مطالعه: شهروندان تهرانی) 

    همایونی مقدم, فاطمه؛ امیر مظاهری, امیر مسعود؛ نصراللهی کاسمانی, اکبر؛ رسولی, محمد رضا (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2023-06-22)
    آگاهی‌‌بخشی زیست‌محیطی، ازجمله موضوعات موردتوجه محققان در سال‌های اخیر بوده است. در کشور ایران، با وجود شاخص‌های زیست‌محیطی نامناسب، افزایش آگاهی مردم و تقویت حس طبیعت‌دوستی می‌تواند در کاهش آسیب‌ها مؤثر باشد. یکی از این ...