دوره 14, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارزشیابی برنامه های آموزش علوم پزشکی با رویکرد تحقیق ارج گزار: یک مطالعه مروری
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2023-07-23)زمینه و هدف: هدف نهایی از ارزشیابی برنامههای آموزشی پیشرفت در جهت توسعه افراد و سازمان است. نیل به این هدف، نیازمند روشهای ارزشیابی آموزشی با رویکرد سیستماتیک نسبت به همه اجزای دخیل برنامه است. روش بررسی: در این مطالعه ...
-
بهکارگیری الگوی ارزشیابی کرک پاتریک در مطالعات پرستاری ایران: مروری حیطهای
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2023-07-23)مقدمه: الگوی کرک پاتریک موردتوجه محققین پرستاری ایرانی بهمنظور ارزشیابی برنامههای آموزشی میباشد. مطالعه مروری حاضر با هدف تعیین امکان انجام مطالعه مروری سیستماتیک و خلاصهکردن نتایج پژوهشهای بهعمل آمده بر روی الگوی ...
-
پیش بینی افکار خودکشی بر اساس باور های غیرمنطقی و نشخوار فکری دانشجویان( روانشناسی و علوم تربیتی) پیام نور
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2023-07-23)مقدمه: فرایندهای شناختی درگیر که به افزایش آسیب پذیری در رفتارهای خودکشی گرا منجر می شود، به خوبی بررسی نشده است. لذا هدف پژوهش حاضر با هدف، پیش بینی افکار خودکشی بر اساس باور های غیرمنطقی و نشخوار فکری دانشجویان پیام ...
-
بررسی طرح درمان دندانپزشکان عمومی شاغل در یک منطقه برخوردار در شهر مشهد به درخواست خدمات زیبایی؛ یک مطالعه میدانی در سال 1401
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2023-07-23)مقدمه: امروزه تقاضا برای انجام خدمات زیبایی دندانپزشکی در بین بسیاری از بیماران رواج یافته است. این مطالعه کیفی میدانی باهدف بررسی طرح درمانهای دندانپزشکان در پاسخ به درخواست خدمات زیبایی یک بیمار واحد انجام شد.روش کار: ...
-
ارتباط ویژگی اساتید بالینی با رضایتمندی دانشجویان پزشکی
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2023-07-23)مقدمه: کیفیت آموزش بالینی در رشته پزشکی نیازمند عواملی مانند محیط آموزش بیمارستانی، بیماران متنوع، امکانات فیزیکی کامل و از همه مهمتر اساتید حاذق با توان آموزشی عالی میباشد. پژوهش حاضر نیز با هدف بررسی ارتباط ویژگیهای ...
-
ارزیابی تاثیر دو روش آموزش مجازی و سنتی بر نمرات درس انگل شناسی دانشجویان علوم آزمایشگاهی در مشهد
(دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences, 2023-07-23)مقدمه: متخصصان آموزش بر این باور هستند که الگوهای یادگیری سنّتی نمیتوانند پاسخگوی نیازها و چالشهایی باشند که بشردرآینده با آنها مواجه خواهد شد. تدریس مبتنی بر فیلمهای ویدیویی، به عنوان راهی نوین در یادگیری مهارتهای آموزشی ...



