نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجی جعفری, شیرینfa_IR
dc.contributor.authorعزیزی, محمدپارساfa_IR
dc.contributor.authorپیمانی, جاویدfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-09T09:48:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-31T09:48:03Z
dc.date.available1402-06-09T09:48:02Zfa_IR
dc.date.available2023-08-31T09:48:03Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2023-03-18en_US
dc.date.submitted1401-12-27fa_IR
dc.identifier.citationحاجی جعفری, شیرین, عزیزی, محمدپارسا, پیمانی, جاوید. (1397). اثربخشی برنامه خانواده محور مبتنی بر رایانه بر انعطاف‌پذیری شناختی و عملکرد شنیداری کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 61(5)doi: 10.22038/mjms.2022.22037fa_IR
dc.identifier.issn1735-4013
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22037
dc.identifier.urihttps://mjms.mums.ac.ir/article_22037.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1027952
dc.description.abstractمقدمهپژوهش حاضر با هدف تعییناثربخشی برنامه خانواده محور مبتنی بر رایانه بر انعطاف­پذیری شناختی و عملکرد شنیداری کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی انجام شد.روش کاراین پژوهش از نوع تحقیقات نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کودکان 6-9 ساله، با اختلال نقص توجه و بیش فعالی مراجعه کننده به کلینیک‎های درمانی هستی و  پارسا در سال 1401- 1402 بودند. نمونه آماری این پژوهش را 30 نفر از این کودکان تشکیل دادند که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند و مورد مداخله قرار گرفتند. برای‎اندازه گیری متغیرها از آزمون انعطاف پذیری شناختی (دنیس و وندروال، 2010) و عملکرد شنیداری (سندفورد و ترنر، 1994) و برای تحلیل داده­ها از کواریانس استفاده شد.نتایجنتایج نشان داد که برنامه جامع خانواده محور یارانه یار بر انعطاف پذیری شناختی و عملکرد شنیداری تاثیر معنی داری دارد(05/0 ≥ p).نتیجه‌گیریبا توجه به اثربخشی برنامه خانواده محور مبتنی بر رایانه  بر انعطاف­پذیری شناختی و عملکرد شنیداری کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی پیشنهاد می­شود از این برنامه برای کودکان ویژه استفاده شود.fa_IR
dc.format.extent991
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofmedical journal of mashhad university of medical sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22037
dc.subjectنقص توجه-بیش فعالیfa_IR
dc.subjectبرنامه خانواده محور رایانه‌یارfa_IR
dc.subjectانعطاف پذیری شناختیfa_IR
dc.subjectعملکرد شنیداریfa_IR
dc.titleاثربخشی برنامه خانواده محور مبتنی بر رایانه بر انعطاف‌پذیری شناختی و عملکرد شنیداری کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایرانfa_IR
dc.citation.volume61
dc.citation.issue5
nlai.contributor.orcid1111-1111-1111-1111
nlai.contributor.orcid0000-0002-4035-1150


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد