| dc.contributor.author | حاجی جعفری, شیرین | fa_IR |
| dc.contributor.author | عزیزی, محمدپارسا | fa_IR |
| dc.contributor.author | پیمانی, جاوید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-06-09T09:48:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-08-31T09:48:03Z | |
| dc.date.available | 1402-06-09T09:48:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-08-31T09:48:03Z | |
| dc.date.issued | 2018-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2023-03-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1401-12-27 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حاجی جعفری, شیرین, عزیزی, محمدپارسا, پیمانی, جاوید. (1397). اثربخشی برنامه خانواده محور مبتنی بر رایانه بر انعطافپذیری شناختی و عملکرد شنیداری کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 61(5)doi: 10.22038/mjms.2022.22037 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-4013 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22037 | |
| dc.identifier.uri | https://mjms.mums.ac.ir/article_22037.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1027952 | |
| dc.description.abstract | مقدمهپژوهش حاضر با هدف تعییناثربخشی برنامه خانواده محور مبتنی بر رایانه بر انعطافپذیری شناختی و عملکرد شنیداری کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی انجام شد.روش کاراین پژوهش از نوع تحقیقات نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کودکان 6-9 ساله، با اختلال نقص توجه و بیش فعالی مراجعه کننده به کلینیکهای درمانی هستی و پارسا در سال 1401- 1402 بودند. نمونه آماری این پژوهش را 30 نفر از این کودکان تشکیل دادند که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند و مورد مداخله قرار گرفتند. برایاندازه گیری متغیرها از آزمون انعطاف پذیری شناختی (دنیس و وندروال، 2010) و عملکرد شنیداری (سندفورد و ترنر، 1994) و برای تحلیل دادهها از کواریانس استفاده شد.نتایجنتایج نشان داد که برنامه جامع خانواده محور یارانه یار بر انعطاف پذیری شناختی و عملکرد شنیداری تاثیر معنی داری دارد(05/0 ≥ p).نتیجهگیریبا توجه به اثربخشی برنامه خانواده محور مبتنی بر رایانه بر انعطافپذیری شناختی و عملکرد شنیداری کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی پیشنهاد میشود از این برنامه برای کودکان ویژه استفاده شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 991 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | medical journal of mashhad university of medical sciences | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.22037 | |
| dc.subject | نقص توجه-بیش فعالی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه خانواده محور رایانهیار | fa_IR |
| dc.subject | انعطاف پذیری شناختی | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد شنیداری | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی برنامه خانواده محور مبتنی بر رایانه بر انعطافپذیری شناختی و عملکرد شنیداری کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 61 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| nlai.contributor.orcid | 1111-1111-1111-1111 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-4035-1150 | |