مرور طبیعت ایران بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 1162
-
1) "زمان" متغیر بزرگ در ماتریس رشد و توسعه 2) تغییر اقلیم و نقش کلیدی جنگل و مدیریت جنگل 3) نقش علم فتوشیمی در اقتصاد گیاهان دارویی
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2018-11-22)
-
1) از "اقتصاد شلخته" رشد و توسعه حاصل نمیشود 2) تغییر اقلیم و گیاهان: مبانی نظری به زبان ساده 3) تدوین استاندارد و استانداردسازی در تولید و مصرف گیاهان دارویی و فراوردههای آنها
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2019-03-21)
-
1) از برنامه های 5 ساله، رشد و توسعه حاصل نمیشود 2)گرمایش جهانی تهدیدی برای سلامت 3) بسته بندی گیاهان دارویی
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2019-07-23)
-
1) استرس آب و راهبرد توسعه (قسمت دوم)، 2) تغییر اقلیم و فلسفه: الهیون و مادیون
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2019-11-22)
-
1) توسعه راهآهن و حمل و نقل هوایی، رویکرد جدی برای توسعه کشور؛ 2) اهمیت استراتژی های مقیاسی در تدوین برنامه راهبردی تغییر اقلیم؛ 3) ضرورت استفاده از ارقام و ژنوتیپهای مناسب گل محمدی
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2017-07-23)
-
1) حاکمیت قانون بستر توسعه پایدار، 2) پیشبینیهای افزایش دما بر اساس سناریوهای IPCC 3) پنج گیاه دارویی راهبردی کشور و روشهای توسعه آنها- قسمت پنجم- گشنیز
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2018-07-23)
-
1) حقابه بخش کشاورزی و پدیده بحران آب در ایران؛ 2) تغییر اقلیم و ویروس کرونا (COVID-19)
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2020-07-22)
-
1) دو رویکرد متفاوت به نیروی انسانی تحصیلکرده؛ فرصت یا تهدید؟!؛ 2) "تغییر اقلیم، گرمایش جهانی و تنوع زیستی"؛ 3) پنج گیاه دارویی راهبردی کشور و روشهای توسعه آنها؛ قسمت سوم: شیرینبیان
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2018-03-21)
-
1) شاخصهای تولید ثروت را به رسمیت بشناسیم؛ 2) تغییر اقلیم در ایران: واقعیتها؛ 3) گیاهان دارویی و معطر: تعاریف
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2016-11-21)
-
1) ضرورت توجه به مزیتهای نسبی کشور در تولید ثروت و ایجاد اشتغال؛ 2) ضرورت تدوین برنامه استراتژیک تغییر اقلیم در ایران؛ 3) سطح زیر کشت گیاهان دارویی و معطر
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2017-05-22)
-
1) ضرورت تولید ثروت بدون وابستگی به زمین و آب؛ 2) تغییر اقلیم در ایران و ناآگاهیها؛ 3) شیوه مصرف گیاهان دارویی و معطر
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2017-03-21)
-
1) ضرورت حیاتی برای پذیرش محوریت راهآهن در سیستم حمل و نقل کشور؛ 2) منشاء انسانی تغییر اقلیم از دیدگاه دانشمندان؛ 3) زعفران، مهمترین گیاه دارویی و ادویهای ایران
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2017-11-22)
-
1) ضرورت سرمایهگذاری ملی در پژوهش و فناوری 2) حفاظت از جنگلهای طبیعی، راهبردی استراتژیک، در سازگاری با تغییر اقلیم 3) اصلاح گیاهان دارویی، اقدامی ضروری در مسیر توسعه
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2019-01-21)
-
1) یافتههای جدید از نحوه پاسخ گیاهان به بیماریها؛ 2) کشف اولین دانههای گیاهان گلدار از دوران دایناسورها؛ 3) افزایش طول عمر با زندگی در محیطهای سرسبز
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2017-05-22)
-
1)درشرایط کنونی ایران اقتصاد با محوریت کشاورزی هم سیل خواهد داشت و هم بحران آب 2)تغییر اقلیم: سیل و خشکسالی 3) آیا استانداردهای موجود در حوزه گیاهان دارویی و فراوردههای آنها جوابگوی نیاز جامعه هستند؟
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2019-05-22)
-
1)فاکتور جمعیت و پدیده بحران آب در ایران، 2) مدل های اقلیمی به زبان ساده
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2020-05-21)
-
1)کلان شهرها و ضرورت اصلاح رویکرد مدیریت آب، 2) برنامه ملی جنگل و تغییر اقلیم
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2020-11-21)فرایند صنعتی شدن، پیدایش و تمرکز کارگاهها و احداث مراکز صنعتی، زمینه ظهور دو پدیده را فراهم کرد؛ بعد از تحول انقلاب کشاورزی، انقلاب صنعتی روی داد و شرایط مهاجرت مردم را از روستاها به شهرها فراهم کرد. بهتدریج پدیده شهرنشینی، ...
-
1- تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدید جدی برای امنیت غذایی کشور:2-تغییر اقلیم و استانداردها
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2022-05-22)1-در موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور بزرگترین دغدغه؛ پدیده تغییر کاربری عرصه های طبیعی کشور است که همه روزه در رویشگاه های جنگلی، مرتعی و بیابان های کشور رخ می دهد. این تغییر در قالب اکتشاف معادن، توسعه اراضی کشاورزی ...
-
1- منابع نیروی انسانی، عامل توسعه و تولید ثروت، فرصتی که از دست میرود. 2-تغییر اقلیم و "هزینه اجتماعی کربن" در "دولت بایدن
(مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور, 2021-03-21)1- سازمان ملل در تحلیل جمعیت کشورها از جمله ایران، اصطلاحی تحت عنوان "فاز پنجره فرصت جمعیتی" اشاره میکند (نمودار شماره ۱). این پنجره با استفاده از آمار جمعیت تولیدکننده (جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال) و جمعیت مصرفکننده (زیر ۱۵ سال ...



