شناخت علامت تجارتی در نظام حقوقی ایران با نگرشی در کنوانسیون های بین المللی
(ندگان)پدیدآور
ساسانی, جوادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
علامت تجاری به عنوان محصول فکری انسان و منقول غیر مادی، از جمله حقوق مالکیت صنعتی بوده و اغلب با کالا به کار میرود و نقش آن، معرفی منشاء تولید کالا و آگاه سازی مصرف کننده از کیفیت ویژهی محصولی است که آن علامت را به همراه دارد. با توجه به اهمیت علامت تجاری به لحاظ حقوقی و اقتصادی، بررسی و شناخت آن برای صاحبان صنایع و تولیدکنندگان کالاها و ارائه دهندگان خدمات امری ضروری و اجتناب ناپذیر میباشد، رشته حقوق نیز به عنوان تنظیم کننده ارتباط موارد پیش گفته می تواند به شناخت اصولی این نهاد کمک بسزایی داشته باشد؛ با این دیدگاه مقاله حاضر سعی در شناسایی و تبیین علامت تجاری در نظام حقوقی ایران با نگرشی در کنوانسیون های بین المللی دارد.
کلید واژگان
کلید واژهها: حقوق مالکیت های صنعتی/علامت تجاری/ نظام حقوقی ایرانحقوق خصوصی و تطبیقی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01
ناشر
جواد ساسانیJavad Sasani




