• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • خظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت
    • دوره 14, شماره 49
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • خظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت
    • دوره 14, شماره 49
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    خط مشی فرصت‌های کارآفرینانه در صنعت گردشگری استان آذربایجان شرقی

    (ندگان)پدیدآور
    مهدی‌لوی, روح‌الهایرانزاده, سلیمانمدرس خیابانی, فرزینفقهی فرهمند, ناصر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: : هدف این تحقیق طراحی الگوی تشخیص فرصت‌های کارآفرینی در صنعت گردشگری استان آذربایجان شرقی در راستای توسعه خط‌مشی کارآفرینی بوده است.روشها: روش تحقیق از منظر هدف کاربردی- توسعه‌ای و از منظر روش انجام کار آمیخته اکتشافی بوده است. در بخش کیفی پژوهش از تحلیل تم در جهت شناسایی تم‌های اصلی و فرعی الگوی تشخیص فرصت‌های کارآفرینی در صنعت گردشگری استفاده شده است. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها در این بخش مصاحبه بوده است. در گام دوم بخش کمی نیز بر اساس تم‌های اصلی از روش مدلسازی ساختاری- تفسیری(ISM) در جهت طراحی الگوی تشخیص فرصت‌های کارآفرینی در صنعت گردشگری استفاده شده است. جامعه آماری این بخش شامل کلیه مدیران صنایع وابسته به صنعت گردشگری بوده است. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی- مورگان 234 نفر تعیین شده است.یافته‌‌ها: یافته‌های تحقیق در بخش کیفی نشان دهنده هشت تم اصلی و سی و سه تم فرعی بوده است. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نیز نشان دهنده تأیید تم‌های اصلی از طریق تم‌های فرعی بوده است.نتیجه‌گیری: نتایج مدلسازی ساختاری- تفسیری نشان می‌دهد که الگوی بدست آمده در شش سطح روابط بین محرک‌های تشخیص فرصت‌های کارآفرینی در صنعت گردشگری را نشان می‌دهد که در آن فرایندهای شناختی فعالان بخش گردشگری تأثیرگذارترین عامل بوده است.
    کلید واژگان
    فرصت‌های کارآفرینی
    صنعت گردشگری
    روش آمیخته

    شماره نشریه
    49
    تاریخ نشر
    2023-05-22
    1402-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
    گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.
    گروه ریاضی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
    گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.

    شاپا
    2228-7965
    URI
    https://dx.doi.org/10.30495/ijpa.2022.67768.10918
    https://ijpa.srbiau.ac.ir/article_22458.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1018522

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب