• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی گیلان
    • دوره 7, شماره 28
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی گیلان
    • دوره 7, شماره 28
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    یک روش نوین آموزشی برای مهار رشوه‌خواری و فساد نیروهای پلیس در کشورهای در حال توسعه (ترجمه)

    (ندگان)پدیدآور
    دروان, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.546 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اکثر روش‌های آموزشی مرتبط با مبارزه با فساد و رشوه‌خواری موجود در کشورهای در حال توسعه به صورت یک روش و شیوه منسجم تهیه نشده و فاقد تمرکز مناسب روی این موضوع می‌باشند. عمدتاً سعی شده است که این شیوه‌های آموزشی به صورت کلی در غالب نگرش پلیس به قوانین ضد رشوه و فساد و یا دیگر قوانین جنایی موجود اجرا شوند. علاوه بر این، این شیوه‌های آموزشی فهم دقیقی از پدیده رشوه‌گیری و فساد و این‌که این پدیده در پلیس چگونه از سوی جامعه مورد قضاوت قرار می‌گیرد، ارائه نکرده‌اند و گذشته از این، در این شیوه‌ها حتی از مهارت‌ها و دانش‌های اولیه به منظور پیروی از استانداردهای حرفه‌ای، جلوگیری از وسوسه پذیرفتن هدیه‌ها، پول‌ها و انعام و یا اجتناب از درگیر شدن در اعمال مرتبط با رشوه‌گیری صحبتی نشده است. هدف این پژوهش ارائه یک مدل پیشنهادی به منظور دست‌یابی به یک شیوه و چارچوب آموزشی پایه برای جلوگیری از فساد و رشوه‌گیری نیروهای پلیس در کشورهای در حال توسعه می‌باشد که خواستار داشتن پلیسی مردمی هستند.این شیوه‌ی آموزشی پیشنهادی، در بر گیرنده‌ی اهداف آموزشی و یادگیری بوده و یک مدل مبتنی بر دیدگاه آموزشی را مطرح کرده، محتوای آموزشی و دامنه عملکرد آن را بیان کرده و نتایج مورد انتظار از این فرایند و شیوه‌ی آموزشی را مشخص می‌کند. این مقاله بر اساس تجربه کاری نویسنده در حیطه آموزش نیروهای پلیس در زمینه‌های اخلاقی و ضد فساد و همچنین ارزیابی بهترین اقدامات آموزشی به منظور بهبود درستکاری و اخلاق مداری نیروهای پلیس در کشورهای در حال توسعه شکل گرفته است. در شیوه آموزشی پیشنهادی این مقاله، از شیوه‌ی یادگیری مسأله محور (Problem based) استفاده شده است که به عنوان مناسب‌ترین و موفق‌ترین شیوه آموزشی برای جلوگیری از فساد و رشوه‌خواری نیروهای پلیس در کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته می‌شود.
    کلید واژگان
    آموزش نیروهای پلیس
    رشوه‌خواری و فساد
    اهداف آموزشی
    مدل مبتنی بر دیدگاه آموزشی
    محتوی آموزشی و دامنه عملکرد آن

    شماره نشریه
    28
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مکانیک، دانشگاه مارتین لوترهاله ویتنبرگ آلمان

    شاپا
    2345-6302
    URI
    http://gilan.jrl.police.ir/article_20091.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/10163

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب