| dc.contributor.author | نجات, سیدجعفر | fa_IR | 
| dc.contributor.author | خسروی پور, بهمن | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1402-04-31T15:44:01Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2023-07-22T15:44:12Z |  | 
| dc.date.available | 1402-04-31T15:44:01Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2023-07-22T15:44:12Z |  | 
| dc.date.issued | 2021-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1400-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2022-03-10 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1400-12-19 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | نجات, سیدجعفر, خسروی پور, بهمن. (1400). تحلیل محتوای کتاب زیستشناسی پایه دهم رشتههای کشاورزی فنی حرفهای و کاردانش بر اساس روش ویلیام رومی. پژوهش در آموزش زیستشناسی, 3(1), 47-62. | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | https://bioedu.cfu.ac.ir/article_2312.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1012803 |  | 
| dc.description.abstract | محتوای کتاب درسی میزان فعالیت دانشآموز را مشخص میکند. از طرفی طراحی محتوای کتاب باید متناسب با تواناییهای یادگیرنده باشد. تحلیل محتوای منابع درسی رشتههای کشاورزی در شاخههای فنی حرفهای و کاردانش علیرغم نیاز ضروری به محتوای پویا و جذاب، مغفول مانده است. ازاینرو هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای متن، تصاویر و پرسشهای کتاب زیست پایه دهم سال 1400، مشترک بین 38 زیررشتۀ شاخههای فنی حرفهای و کاردانش، بر اساس الگوی فعال – غیرفعال ویلیام رومی میباشد. روش تحقیق توصیفی و روش مطالعه از نوع تحلیل محتوای کمی بوده و برای بررسی دادهها و اطلاعات از روشهای مناسب آمار توصیفی (فراوانی و درصد فراوانی) و محاسبۀ شاخص درگیری بر اساس فرمول ویلیام رومی استفاده شد. بر اساس یافتههای پژوهش، شاخص درگیری یادگیرنده در بخشهای متن، تصاویر و پرسشها به ترتیب  0.034،  0.08 و 5  به دست آمد. نتایج نشاندهندۀ غیرفعال بودن کتاب در هر سه مقوله متن، تصاویر و پرسشها است. | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.relation.ispartof | پژوهش در آموزش زیستشناسی | fa_IR | 
| dc.subject | تحلیل محتوا | fa_IR | 
| dc.subject | کتاب زیستشناسی | fa_IR | 
| dc.subject | رشتههای کشاورزی | fa_IR | 
| dc.subject | ویلیام رومی | fa_IR | 
| dc.title | تحلیل محتوای کتاب زیستشناسی پایه دهم رشتههای کشاورزی فنی حرفهای و کاردانش بر اساس روش ویلیام رومی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | پژوهش سرای هسته ای شهرستان شوش | fa_IR | 
| dc.contributor.department | هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان- دانشکده  مهندسی زراعی و عمران روستایی - گروه ترویج و آموزش کشاورزی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 3 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 47 |  | 
| dc.citation.epage | 62 |  |