ارائه مدل راهبردهای رسانهای مدیریت بحران در مجموعههای ورزشی شهرداری تهران
(ندگان)پدیدآور
امیری قلعه رشیدی, فاطمهقطنیان, سپیدهافشارمند, زهرهمصلحی, مطهرهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش، ارائه مدل راهبردهای رسانهای مدیریت بحران در مجموعههای ورزشی شهرداری تهران و روش پژوهش از نوع کیفی، با رویکرد گراندد تئوری از نوع گلیزری بوده است. جامعه آماری دو بخش منابع انسانی (استادان، مدیران ورزش شهرداری، مدیران مجموعههای ورزشی) و منابع اطلاعاتی (کتابها، مقالات، اسناد و رسانهها) را شامل میشود و نمونهگیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انجام شده است (22 نفر). ابزار پژوهش، شامل مطالعه کتابخانهای نظاممند و مصاحبههای اکتشافی ساختارمند بوده و روایی ابزار بر اساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان، ارزیابی و تأیید شده است. بر اساس چارچوب مفهومی، سه کد محوری برای تدوین راهبردهای رسانهای مدیریت بحران در مجموعههای ورزشی شهرداری تهران به دست آمده است: راهبردهای رسانهای قبل از وقوع بحران که دارای مقولههای برنامهریزی، شبکهسازی، کانال ارتباطی و آموزش است، راهبردهای رسانهای حین وقوع بحران که دارای مقولههای روانی، ارتباطی و نظارتی است و راهبردهای رسانهای بعد از وقوع بحران که ارزیابی و آیندهنگری را شامل میشود. در نهایت بر اساس یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که راهبردهای رسانهای مدیریت بحران، فرایندی نظاممند و چندسطحی است که در هر سطح و مرحله، ویژگیهای مختص به خود را دارد و از عوامل همبسته اثر میپذیرد.
کلید واژگان
بحرانمجموعههای ورزشی
رسانه
شهرداری
مدل
شماره نشریه
113تاریخ نشر
2023-05-221402-03-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، ایراناستادیار گروه تربیت بدنی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران
استادیار گروه تربیت بدنی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران
استادیار گروه تربیت بدنی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران
شاپا
2538-29772538-2985




