دوره 13, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی برنامهی آموزش فلسفه برای کودکان(فبک) بر مسئولیتپذیری اجتماعی دانشآموزان ابتدایی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-01-21)مسئولیتپذیری، به تعهد و پاسخگویی فرد نسبت به امور فردی و اجتماعی اشاره دارد. افراد مسئولیتپذیر بر تفکر، عواطف و اعمال خود کنترل دارند و خود را در قبال پیامدهای رفتارشان مسئول میدانند. بنابراین مسئولیتپذیری با مسائل ...
-
داستانهای فلسفی به مثابة متون درسی (امتیاز و ضرورت داستانها از منظر بنیانگذاران برنامه فبک)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-01-21)هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی و استنتاج مزیتهای داستانهای فلسفی و کاربردهای آن به عنوان متون درسی است.روش پژوهش: روش تحقیق توصیفی– استنتاجی (تحلیل پیش رونده) است. منابع مورد بررسی شامل داستانهایی میباشد که توسط پیشگامان ...
-
فراتحلیل تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر ابعاد رشدی (شناختی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی) کودکان و نوجوانان در ایران
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-01-21)هدف پژوهش حاضر، فراتحلیل تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر ابعاد رشدی (شناختی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی) کودکان و نوجوانان در ایران بود که از روش فراتحلیل و شاخص اندازه اثر g هجز بهعنوان یک مقیاس مشترک در این پژوهش ...
-
بررسی نقش میانجی کنترل توجه، تنظیم هیجان و انعطاف شناختی در رابطه بین ذهنآگاهی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-01-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی کنترل توجه، تنظیم هیجان و انعطاف شناختی در رابطه بین ذهن آگاهی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام شد. این پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان ...
-
اثربخشی قصه خوانی دیالکتیکی بر بهبود خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-01-21)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی قصه خوانی دیالکتیکی بر بهبود خلاقیت دانش آموزان ابتدایی انجام شد. این پژوهش از نوع مطالعات نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع ...
-
اثربخشی برنامهی آموزش فلسفه برای کودکان(فبک) بر مسئولیتپذیری اجتماعی دانشآموزان ابتدایی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-01-21)مسئولیتپذیری، به تعهد و پاسخگویی فرد نسبت به امور فردی و اجتماعی اشاره دارد. افراد مسئولیتپذیر بر تفکر، عواطف و اعمال خود کنترل دارند و خود را در قبال پیامدهای رفتارشان مسئول میدانند. بنابراین مسئولیتپذیری با مسائل ...
-
مقایسه معیارهای کودکان برای انتخاب کتاب براساس کتابهای پرخواننده کودکان، نظرات کودکان و مربیان کانون پرورش فکری
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-01-21)ادبیات کودکان با توجه به نیازهای مخاطبان آن شکل میگیرد. نویسنده کودک باید ویژگیها، نیازها و علایق مخاطب را بشناسد. این شناخت، از طریق مطالعه درباره کودک، بررسی کتابهای مورد علاقه کودکان و نظرسنجی از آنان و کسانی که با ...
-
هایدگر، کتابهای تصویری و دعوت از کودکان به تفکر تاملی: امیدواری به پیدایش سوژههای پساانسانی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-01-21)پساانسانگرایی پارادایمی انتقادی و متنوع است که بینشی نو از معنای انسان در دوره مدرن بهدست میدهد. پساانسانگرایی با پساانسانمحوری در تلاقی است چرا که در اولی انسان بهعنوان دال برتر و در دومی انسان بهعنوان گونهی ...
-
مقایسه اثربخشی برنامه فلسفه برای کودکان و بازی درمانی گروهی به شیوه شناختی رفتاری برانعطاف پذیری روانشناختی در کودکان مبتلا به اختلال اضطراب جدایی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2023-01-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی مقایسه اثربخشی دو برنامه فلسفه برای کودکان و بازی درمانی گروهی به شیوه شناختی رفتاری برانعطاف پذیری روانشناختی درکودکان مبتلا به اختلال اضطراب جدایی بود. روش پژوهش؛ نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون، پس ...



