• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گنجینۀ اسناد
    • دوره 32, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گنجینۀ اسناد
    • دوره 32, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آموزش «انگلیسی برای اهداف ویژه» گامی برای توانمندسازی آرشیوداران: بررسی تأثیر استفاده از برنامه‌های چندرسانه‌ای بر مهارت خواندن، دانش واژگان، و رفتارهای خودتنظیمی آرشیوداران ایرانی

    (ندگان)پدیدآور
    ضرغامی, زهراخویی, رؤیارشتچی, مژگان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.954 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: بررسی تأثیر به‌کارگیری برنامه‌های چندرسانه‌ای بر توانایی خواندن و دانش واژگان آرشیوداران ایرانی و یادگیری خودتنظیمی آن‌ها در دورۀ آموزش «انگلیسی برای اهداف ویژۀ» آرشیو.روش/رویکرد پژوهش: این پژوهش با استفاده از روش تحقیق ترکیبی انجام شد و داده‌ها در بخش کمّی ازطریق پرسش‌نامۀ خودتنظیمی، پیش‌آزمون‌ها و پس‌آزمون‌های درک مطلب و واژگان و در بخش کیفی ازطریق برگزاری جلسات یادآوری خودالقایی گردآوری شدند. چهل‌وهشت آرشیودار ایرانی شاغل در سازمان اسناد و کتاب‌خانۀ ملی ایران در این پژوهش شرکت کردند و با استفاده از نمونه‌برداری کافی، به دو گروه کنترل و آزمایشی تقسیم شدند. دو روش تکلیف‌محور و تکلیف‌محور+چندرسانه‌ای به‌مدت ده جلسه به‌کار گرفته شد تا اثرات استفاده از رویکرد چندرسانه‌ای بررسی شود.یافته‌ها و نتیجه‌گیری: نتایج حاصل نشان داد که استفاده از رویکرد چندرسانه‌ای به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای باعث پیشرفت توانایی خواندن و یادگیری واژگان، و هم‌چنین افزایش خودتنظیمی شرکت‌کنندگان شده‌است. بررسی هشت فاکتور مؤثر بر خودتنظیمی مشخص کرد که «راهبردهای تکلیف» پرکاربردترین و «خود-تقویتی» کم‌کاربردترین رفتارهای خودتنظیمی در میان شرکت‌کنندگان بوده‌است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که به‌کارگیری روش‌های تدریس و ابزارهای آموزشی که می‌توانند پاسخگوی نیازهای ویژۀ زبان‌آموزان در محیط کار باشند و باعث فعال‌سازی رفتارهای خودتنظیمی شوند به پیشرفت یادگیری و مهارت‌آموزی زبان انگلیسی منجر خواهند شد.
    کلید واژگان
    آموزش آرشیوداران
    انگلیسی با اهداف ویژه برای آرشیو
    برنامه‌های چندرسانه‌ای
    درک مطلب
    دانش واژگان
    رفتارهای خود‌تنظیمی
    مطالعات آرشیوی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2022-03-21
    1401-01-01
    ناشر
    سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی جمهوری اسلامی ایران- پژوهشکدۀ اسناد
    National Library and Archives of I. R. Iran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ‌ایران
    دانشیار، گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران،‌ ایران
    دانشیار، گروه آموزش زبان انگلیسی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،‌ ایران

    شاپا
    1023-3652
    2538-2268
    URI
    https://dx.doi.org/10.30484/ganj.2022.2920
    http://ganjineh.nlai.ir/article_2920.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1007123

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب