دوره 12, شماره 48
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
هنجاریابی و بررسی ساختار عاملی پرسشنامه محقق ساخته عملکرد مدیران مالی بر اساس نظریه سوال_پاسخ
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2022-06-22)پژوهش حاضر با هدف هنجاریابی و بررسی ساختار عاملی پرسشنامه محقق ساخته عملکرد مدیران مالی انجام شد. روش این پژوهش جز تحقیقات توصیفی پیمایشی است، جامعه آماری در دو بخش کیفی و کمی مورد بررسی قرارگرفت؛ در بخش کیفی جامعه پژوهش ...
-
ساخت و اعتباریابی مقیاس ادراک ازکمالگرایی والدین
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2022-06-22)چکیده: هدف از پژوهش حاضر، ساخت وبررسی ویژگی های روان سنجی و ساختارعاملی مقیاس ادراک از کمال گرایی والدین بود. پس از تهیه نسخه اولیه مقیاس ادراک از کمال گرایی والدین (فرم پدر وفرم مادر )، به منظور بررسی ویژگی های روان سنجی ...
-
ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس آگاهی از بدن شی انگاشته
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2022-06-22)مقیاس آگاهی از بدن شیانگاشته یک مقیاس برجسته از سازههای کلیدی در پیشینه تصویر بدن است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس آگاهی از بدن شی انگاشته در زنان صورت گرفت. جامعه پژوهش حاضر کلیه دانشجویان ...
-
ویژگیهای روانسنجی مقیاس امید به مراجع در مشاوران و روانشناسان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2022-06-22)امید از مهمترین عناصر روان درمانی به شمار میرود و وجود آن در اثر بخشی درمان ضروری است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس امید درمانگران در نمونه ایرانی انجام گرفت. این مطالعه از نظر هدف کاربردی است که به ...
-
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای آن (خواندن، نوشتن، ریاضی) بر اساس کتاب راهنمای تشخیص و آماری اختلال های روانی (2013)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2022-06-22)هدف این پژوهش، سـاخت و اعتبار یابی جهت تشخیص ناتوانایی یادگیری ویژه( فرم ویژه معلم)، بر اساس دی اس ام-5 یا به عبارت دیگر؛ کتاب راهنمای تشخیص و آماری اختلال های روانی (2013) است . روش این پژوهش توصیفی از نوع کاربردی است. ...
-
اندازهگیری عملکرد سازمانی به مثابه ابزار برنامهریزی و بهینهکاوی در آموزش و پرورش
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2022-06-22)مطالعه حاضر به منظور تعیین کارآیی نسبی واحدهای اداری آموزش و پرورش استان زنجان با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی دادهها(DEA) صورت پذیرفته است. این مطالعه از یک رویکرد کمّی بهره برده، به لحاظ روش، توصیفی-مقطعی بوده و برای ...



