دوره 13, شماره 26
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رویکردی پدیدارشناسانه به تجارب زیسته دانشجو معلمان از برنامه درسی اجرا شده رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-01-21)پژوهش حاضر با هدف فهم تجارب زیسته دانشجو معلمان از برنامهدرسی اجرا شده رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان انجام گرفت. رویکرد پژوهش کیفی و روش پژوهش پدیدارشناسی توصیفی مبتنی بر نظریه هوسرل بود، مشارکت کنندگان پژوهش را ...
-
روش های حمایت حرفه ای رسمی از نومعلمان طی «دوره آغازین خدمت» در سطح جهانی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-01-21)هدف مقاله حاضر شناسایی روشهای حمایت حرفهای رسمی از نومعلمان در سطح جهانی میباشد. از روش تحلیل مضمون، سبک آتراید-استرلینگ، به منظور تحلیل مضامین برآمده از مقالات انگلیسی مرتبط با حمایت حرفهای رسمی استفاده شدهاست. ابتدا ...
-
الگوی جاری تربیت دینی در دانشگاه آزاد اسلامی: رویکرد نظریه داده بنیاد
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-01-21)هدف پژوهش حاضر بررسی الگوی جاری تربیت دینی در برنامههای درسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش داده بنیاد انجام گرفت. جامعهی آماری شامل کلیه اساتید، دانشجویان و مدیران گروههای آموزشی ...
-
تأملی بر وضعیت سبک زندگی اسلامی - ایرانی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-01-21)هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت سبک زندگی اسلامی– ایرانی در بین دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بود. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به تعداد 6089 ...
-
ارائه مدل مفهومی دانشگاه به مثابه سازمان یاددهنده با استفاده از روش فراترکیب
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-01-21)هدف پژوهش حاضر ارائه مدل مفهومی دانشگاه به مثابه سازمان یاددهنده با استفاده از روش فراترکیب میباشد. روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع فراترکیب بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه منابع مرتبط با سازمان یادهنده طی سالهای 2000 ...
-
کلاس معکوس در آموزش عالی ایران: با تاکید بر مزایای آن برای فراگیران
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-01-21)کلاسهای معکوس به عنوان یک روش آموزشی برای بهبود درگیری دانشجویان، مهارتهای تفکر انتقادی، پیامدهای یادگیری و موفقیت در حال رشد هستند. با این حال، ادبیات فعلی در کلاسهای درس معکوس، بینش محدودی در مورد انگیزهها، ادراکها ...
-
نقش پیش بینی کننده فلسفههای آموزشی بر سبکهای تدریس مدرسان دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-01-21)هدف تحقیق حاضر تعیین نقش فلسفه های آموزشی در سبک های تدریس اساتید دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه در سال تحصیلی 98-1397 بود. تحقیق حاضر به روش توصیفی، از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اساتید و مدرسین( عضو ...
-
چارچوب مفهومی زیست بوم کارآفرینی مبتنی بر برنامه درسی دانشگاهی : رویکرد فرا ترکیب
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-01-21)امروزه تغییر در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی یک ضرورت است و دانشجویان، جامعه و هم چنین نیازها و تجارب آنها تغییر کرده است. بنابراین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید نسبت به تغییرات در پیرامون خود، آگاه و مطلع باشند. هدف ...
-
مدلسازی نقش عوامل خود رهیابی و سواد رسانهای در طفرهروی مجازی دانشجویان با رویکرد شبکه عصبی مصنوعی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-01-21)پژوهش حاضر با هدف مدلسازی نقش خود رهیابی و سواد رسانهای در طفرهروی مجازی انجام گرفت. این پژوهش از نظر راهبرد اصلی، کمی و از نظر تکنیک تحلیلی، توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این مطالعه شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود. ...



