بررسی رابطه گرایش به کارآفرینی و احساس امنیت اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
فدایی, مهدیسادات بشیری, مینوفلاح باقری, ابراهیمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
احساس امنیت اجتماعی، از موقعیت و جایگاه برجسته ای در برنامه ریزی های کشوری برخوردار است که دست یابی و پایدارسازی آن نیازمند مقدمات و زمینه های پیچیده ای بوده و بر ابعاد گوناگون زندگی اقتصادی و اجتماعی افراد جامعه تاثیر گذار است. این مقاله با هدف بررسی رابطه گرایش به کارآفرینی و احساس امنیت اجتماعی نگاشته شده است. تحقیق به روش پیمایشی از نوع همبستگی و با استفاده از ابزار پرسشنامه، در بین دانشجویان در استان گیلان در سال 1390 به انجام رسیده است. حجم نمونه مورد مطالعه 402 نفر می باشد. جهت سنجش گرایش به کارآفرینی در این پژوهش از چهار مولفه ی استقلال طلبی، نوآوری، ریسک پذیری و رقابت طلبی و جهت سنجش احساس امنیت اجتماعی از 12 گویه استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از وجود همبستگی بین گرایش به کارآفرینی و احساس امنیت اجتماعی در جامعه آماری فوق می باشد. همچنین رابطه بین گرایش به کارآفرینی و احساس امنیت اجتماعی با توجه به جنسیت، مقطع تحصیلی و محل تحصیل مورد بررسی قرار گرفت.
کلید واژگان
گرایش به کارآفرینیاحساس امنیت اجتماعی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01




