مرور دوره 12, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار

در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10

  • نوآوری‌های مردمی و شاخص‌های آن در ایران 

    قدیمی, اکرم؛ ساویز, مرضیه (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    نوآوری­های مردمی راه حل‌هایی غیررسمی، بومی و محلی هستند که توسط مردم عادی که هیچ تجربه­ای در بخش­های رسمی و سازماندهی ‌شده ندارند، برای حل مسائل ارائه می‌شوند. هدف پژوهش حاضر شناسایی  نوآوری­های مردمی در جمهوری اسلامی ایران ...

  • نقش کشاورزی حساس به تغذیه در امنیت غذایی و تغذیه ای 

    شعبانعلی فمی, حسین؛ معتقد, مهسا (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    امنیت غذایی یکی از مباحث مهم است که در سال‌های اخیر مورد توجه برنامه‌ریزان توسعه و سیاستگذاران قرار گرفته است. با توجه به اینکه فقر و امنیت غذایی دغدغه شماری از جمعیت جهان بوده و تغییرات اقلیمی بیشترین خسارات را بر ...

  • ارائۀ الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دورۀ ابتدایی شهرتهران 

    صادقی, رقیه؛ معظمی, مجتبی؛ هاشمی, سید محمود؛ کاوسی, اسمعیل؛ میراسماعیلی, بی بی سادات (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    هدف از پژوهش حاضر پژوهش حاضر ارائه الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دوره ابتدایی شهر تهران بود. از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش، ترکیبی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام ...

  • طراحی مدل تبلیغات الکترونیکی کسب‌وکارهای نوظهور با رویکرد داده‌بنیاد و مقایسه وضعیت موجود و مطلوب 

    نظری منتظر, مریم؛ نمامیان, فرشید؛ حسنی, سید رضا؛ قنبری, مهرداد (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل تبلیغات الکترونیکی کسب‌وکارهای نوظهور با رویکرد داده­بنیاد و مقایسه وضعیت موجود و مطلوب می­باشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوة گردآوری داده­ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) ...

  • چارچوب‌بندی زیست فناوری کشاورزی در خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ایران: یک مطالعه قیاسی 

    اجاق, زهرا (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    انسان‌ها نسبت به خرید و مصرف محصولات تراریخته یا کشت بذرهای اصلاح ژنتیکی شده مواضع متفاوتی دارند. عوامل مختلفی بر موضع‌گیری آنها و تصمیماتشان درباره زیست فناوری کشاورزی اثر دارند که رسانه‌ها یکی از آنها هستند. رسانه‌ها با ...

  • آموزش کارآفرینانه؛ چیستی، چرایی و چگونگی انجام آن 

    امیدی نجف آبادی, مریم (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    در گذشته باور بر این بود که کارآفرینان دارای ویژگی ذاتی هستند و این ویژگی­ها مانند خلاقیت، مهارت تعامل انسانی و ریسک پذیری همراه آنان متولد می­گردد. بنابرین فرض اصلی این بود که کارآفرینی از طریق آموزش حاصل نمی­شود. اما ...

  • بررسی اندازه نمونه در روشهای نمونه‌گیری کیفی 

    پاک گوهر, علیرضا؛ خلیلی, محدثه (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    اگرچه روش نمونه‌گیری در پژوهش‌های کیفی بسیار با اهمیت است اما مساله انتخاب اندازه نمونه (حجم نمونه) کمتر بررسی شده و پژوهشگران، معمولاً به صورت سلیقه ای اندازه نمونه مورد نظر خود را تعیین می‌کنند یا اشباع نظری محقق ملاک ...

  • تئوری تخریب خلاق شومپیتر، الگوی توسعه اقتصادی در شرایط بحرانی کرونایی و پس از آن 

    ترکاشوند, زهرا (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    در شرایطی که رویارویی با مخاطرات طبیعی و انسانی گریزناپذیر می‌نماید، تجمیع منابع و مدیریت بهره‌وری بهترین اقدام است. هدف، معرفی الگویی همه‌جانبه با استفاده از چارچوب‌های معرفی شده در تئوری تخریب خلاق است که در عمل مانع ضعف ...

  • چرا عموم مردم باید مستقیما هشدار های علمی پیش هنگام زلزله را دریافت کنند؟ 

    زارع, مهدی (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    چرا عموم مردم باید مستقیما هشدار‌های علمی پیش هنگام زلزله را دریافت کنند؟ آیا دریافت هشدار پیش هنگام زلزله و ترویج دسترسی عمومی به این نوع اطلاعات علمی مفید است؟ همواره و در تمام دنیا نگرانی اولیه آن است که اگر هشدار پیش ...

  • مروری بر انواع دانش و الگوهای تولید آن در اقتصاد 

    رعایائی, مهدی (انجمن ترویج علم ایران, 2021-05-22)
    توجه به مسئله «علم» به عنوان یکی از موضوعات اساسی در دانش اقتصاد مسئله جدیدی نیست اما جایگاه علم و دانش با ورود جوامع به عصر پساصنعتی و ورود فرهنگ‏ها به عصر پسامدرن دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شده است؛ چرا که توسعه علمی ...