آموزش کارآفرینانه؛ چیستی، چرایی و چگونگی انجام آن
(ندگان)پدیدآور
امیدی نجف آبادی, مریم
نوع مدرک
Textمقاله ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در گذشته باور بر این بود که کارآفرینان دارای ویژگی ذاتی هستند و این ویژگیها مانند خلاقیت، مهارت تعامل انسانی و ریسک پذیری همراه آنان متولد میگردد. بنابرین فرض اصلی این بود که کارآفرینی از طریق آموزش حاصل نمیشود. اما امروزه کارآفرینی بعنوان یک رشته علمی شناخته شده است و از طریق آموزش باید دانش آن کسب گردد. در مقاله حاضر سه سوال اصلی مطرح است؛ 1) آموزش کارآفرینی چیست؟ 2) چرا آموزش کارآفرینی اهمیت دارد؟ 3) آموزش کارآفرینی چگونه انجام میشود؟ این مقاله به شیوه مروری انجام شده است. برای یافتن مستندات مرتبط با سه سوال در پایگاه گوگل اسکولار و پایگاه جهاد دانشگاهی با استفاده از کلمات کلیدی تعداد بیش از 22 مقاله مرتبط بررسی شد. این مقاله در سه قسمت به همراه مدلهای جامعی ارائه شده است. در قسمت اول به مفهوم آموزش کارآفرینانه و واژههای مرتبط با آن پرداخته میشود. در قسمت دوم چرایی و اهمیت آموزش کارآفرینانه بیان میگردد و در قسمت سوم چگونگی انجام آموزش کارآفرینانه در قالب مدل رفتاری آژن ارائه میشود. سپس یک ابزار ایجاد ارزش و کارافرینی با نام نظریه امکانگرایی معرفی گردید. نهایتا بر مبنای نتایج تحقیق جمع بندی و پیشنهاداتی ارائه شد.
کلید واژگان
آموزش کارآفرینانهچیستی آموزش کارآفرینانه
چرایی آموزش کارآفرینانه
چگونگی انجام آموزش کارآفرینانه
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2021-05-221400-03-01
ناشر
انجمن ترویج علم ایرانسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه اقتصاد، ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانشاپا
2251-9033Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بررسی رابطه بین آموزش کارآفرینانه معلم (اهداف، محتوا، ضرورت، شیوه و محیط آموزشی) با روحیه کارآفرینانه دانشآموزان متوسطه شهر تهران
روشن, محمدرحیم؛ سیفی, الهام؛ عبدالهی, بیژن؛ نوکانی, ژیلا؛ بنیجمالی, زهرا (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-04-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین آموزش کارآفرینانه معلم (اهداف، محتوا، ضرورت، شیوه و محیط آموزشی) با روحیه کارآفرینانه دانشآموزان متوسطه شهر تهران اجرا شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری همه معلمان و ...
-
نقش میانجی گرایش کارآفرینانه فردی در رابطه بین آموزش کارآفرینی و قصد کارآفرینانه دانشجویان
محمدی, سعید؛ حسینی نیا, غلامحسین؛ داستانی مبارکه, مازیار (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2024-02-20)هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان با توجه به نقش میانجی گرایشکارآفرینانه فردی میباشد. روش: این تحقیق در قالب یک پژوهشکمّی، باهدف کاربردی و ازطریق جمع آوریپرسشنامه ...
-
بررسی تأثیر آموزش کارآفرینی بر دستگاه فکری کارآفرینانه: نقش میانجی خلاقیت و هوشیاری کارآفرینانه
نائیجی, محمدجواد؛ ابراهیمی, ابراهیم (موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیIranian Association for Management of Technology, 2017-05-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش کارآفرینی بر دستگاه فکری کارآفرینانه با توجه به نقش میانجی خلاقیت و هوشیاری کارآفرینانه است. جامعه آماری این پژوهش، مدیران ارشد 140 شرکت راهبردی کشور است که از این میان، 105 شرکت به عنوان ...



