• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ترویج علم
    • دوره 12, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ترویج علم
    • دوره 12, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل تبلیغات الکترونیکی کسب‌وکارهای نوظهور با رویکرد داده‌بنیاد و مقایسه وضعیت موجود و مطلوب

    (ندگان)پدیدآور
    نظری منتظر, مریمنمامیان, فرشیدحسنی, سید رضاقنبری, مهرداد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.021 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل تبلیغات الکترونیکی کسب‌وکارهای نوظهور با رویکرد داده­بنیاد و مقایسه وضعیت موجود و مطلوب می­باشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوة گردآوری داده­ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، خبرگان و کارشناسان فروشگاه­های اینترنتی شهر تهران بودند که این افراد، به‌صورت هدفمند و گلوله­برفی برای مصاحبه‌های کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (15 مصاحبه با 15 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه (32 گویه و در قالب هفت مؤلفه­، ویژگی­های فردی مخاطبان، زیرساخت­ها، ویژگی­های تبلیغ، کانال­های تبلیغ، سرانه استفاده از نت، شناخت و اعتبار برند و ایجاد ارزش به مشتری) و پرسشنامه هفت گویه­ای مقایسه وضعیت موجود و مطلوب، در بین مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به‌صورت آنلاین توزیع گردید (384 نفر). از آزمون تی زوجی به‌منظور مقایسه وضعیت موجود  و وضعیت مطلوب نیز استفاده گردید. نتایج نشان داد که هر یک از شاخص­های ویژگی­های تبلیغ، زیرساخت­ها، ویژگی­های فردی مخاطبان، کانال­های تبلیغ، شناخت و اعتبار برند، سرانه استفاده از نت و ایجاد ارزش به مشتری به ترتیب از عوامل مدل تبلیغات الکترونیکی کسب‌وکارهای نوظهور می­باشد. همچنین تفاوت معنی­داری بین میانگین وضعیت موجود و میانگین وضعیت مطلوب در هر یک از شاخص­های شناسایی‌شده در خصوص عوامل مؤثر بر تبلیغات الکترونیکی وجود دارد (05/0 ≥ Sig)؛ بنابراین فروشگاه اینترنتی دیجی­کالا باید تدابیری جهت رفع فاصله وضعیت موجود و مطلوب عوامل مؤثر بر تبلیغات الکترونیکی خود اتخاذ نماید.
    کلید واژگان
    وضعیت موجود
    وضعیت مطلوب
    دیجی‌کالا
    فروشگاه اینترنتی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2021-05-22
    1400-03-01
    ناشر
    انجمن ترویج علم ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
    گروه حسابداری، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران

    شاپا
    2251-9033
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/popsci.2021.295247.1110
    http://www.popscijournal.ir/article_143436.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/843914

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب