مرور دوره 53, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 12 از 12
-
بررسی روابط تحلیلی و مدل سازی کمانش غیر خطی در فانوسیها
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)فانوسیها یکی از اجزاءی پرکاربرد در بسیاری از صنایع میباشند.غالبا داخل این اجزاء سیالی در حرکت بوده و از فانوسی به عنوان جبران کننده طول، نشتبند و جاذب ارتعاشات استفاده میشود. کارکرد فانوسیها معمولا تحت فشار بوده و ...
-
بررسی عددی اثر جنس و ضخامت پوسته در مکانیک برخورد کلاه ایمنی موتورسیکلت
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)در تصادفات موتورسیکلت، شتاب وارد بر سر ناشی از برخورد، خطر بسیار زیادی برای سلامتی موتورسوار و سرنشینان دارد. در این پژوهش با استفاده از مدل اجزاء محدود به تحلیل دینامیکی برخورد مجموعه کلاه ایمنی شامل سر، پوسته، فوم، بالشتک ...
-
تحلیل ناپایداری دینامیکی تیر ساندویچی ضخیم با هسته انعطافپذیر تابعی تحت اثر نیروی تعقیب کننده
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21). . . . . . . . . . . . . . . . . . .سازههای هوایی هنگامی که تحت اثر نیروهای ناپایستار، به ویژه نیروهای تعقیبکننده قرار میگیرند، ممکن است علاوه بر ناپایداری استاتیکی در معرض ناپایداری دینامیکی (پدیده فلاتر) نیز قرار ...
-
تحلیل گذرا و ارتعاشات آزاد پوسته مخروطی ناقص مدرج تابعی در معرض فشار متحرک
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)در این مقاله یک روش کارآمد و دقیق برای تحلیل گذرا و ارتعاشات آزاد پوسته مخروطی ناقص مدرج تابعی در معرض فشار متحرک متقارن داخلی و خارجی توسعه داده شده است. خواص مواد پوسته دارای تغییرات پیوسته در جهت شعاعی است و از مدلهای ...
-
جابجایی صفحهای جسم توسط گیرش با چند انگشت یک دست متحرک ربات تحت قید غلتش ناب
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)گرفتن جسم توسط انگشتان ربات با وجود قیود غلتش ناب از موضوعات تحت بررسی توسط محققین بسیاری میباشد. در مطالعات انجام پذیرفته تا کنون، بررسی اعمال قیود غلتش ناب با هدف رساندن جسم در وضعیت پایدار جدید مورد توجه بوده است. در ...
-
شبیهسازی عددی رفتار ارتعاشی دیواره یک محفظه احتراق آزمایشگاهی
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)محفظه احتراق یکی از اجزای مهم سیستمهای تولید توان است که عملکرد مناسب آن در راندمان سیستم و نیز میزان آلایندگی تاثیر مستقیم دارد. افزایش روزافزون آلایندههای ناشی از محفظههای احتراق موجب توسعه روشهای نوین احتراقی مانند ...
-
طراحی بهینه چندهدفه انواع سیستمها در دامنههای مختلف، بهوسیله ادغام دو روش باندگراف و برنامهریزی ژنتیک
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)مدلسازی یکپارچه سیستمهای فیزیکی در دامنههای مختلف، نیازمند یک زبان مشترک است. یکی از روشهایی که میتوان بهوسیله آن این کار را انجام داد، باندگراف نام دارد. این روش با استفاده از المانها، باندها و اتصالهای خود، ارتباط ...
-
طراحی قانون هدایت کنترل مود لغزشی به منظور کنترل زمان برخورد با هدف مانوردار
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)کنترل زمان برخورد موشک با هدف دارای مانور در کاربردهایی همچون حمله گروهی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله، به منظور کنترل زمان برخورد موشک با هدف مانور دار، قانون هدایت مبتنی بر روش مود لغزشی پیشنهاد گردیده است. ...
-
مساله لمه-گونه کروی در نظریه گرادیان دوم کرنش
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)هدف، حل مسالهی لمهگونهی کروی یک/دو فازی با استفاده از الاستیسیتهی تقویتیافتهی گرادیان دوم کرنش و مقایسه با الاستیسیتهی کلاسیک است. نظر به قابلیت گرادیان دوم کرنش در پیشبینی اثرات سطح، اندازه و ماهیت گسستهی مواد، ...
-
پیشبینی عمر مفید باقیمانده موتورهای توربین گاز به روش دستهبندی سنی و بررسی مقاوم بودن روش پیشنهادی در شرایط کمبود داده
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)روشهای پیشبینی عمر مفید باقیمانده (پروگنوسیس ) داده-پایه برای اینکه بتوانند عملکرد مطلوبی داشته باشند، معمولاً نیازمند مقدار زیادی داده هستند تا ابتدا به خوبی آموزش ببینند، لذا عملکرد آنها به طور معمول برای مقادیر کم ...
-
کنترل ترکیبی پایداری طولی و جانبی در خودروهای سواری با در نظر گرفتن دینامیک موتور و استفاده از الگوریتم کنترل فراپیچشی
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)یکی از مسائل پر اهمیت در مورد خودروهای سواری بحث پایداری حرکتی میباشد، که با توجه به اهمیت این موضوع تحقیقات زیادی در زمینه پایداری کششی و پایداری حرکت جانبی خودروها انجام گرفته است. در این مقاله ، بررسی پایداری خودرو ...
-
کنترل پرواز هواپیمای ناپایدار بر اساس نابرابری ماتریسی خطی با احتساب قیود کنترلی و اشباع
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-04-21)در این مقاله از محدودیت در ظرفیت عملگرها به عنوان نقش کلیدی در طراحی سیستم کنترل پرواز هواپیما استفاده شده است. به منظور تضمین عملکرد و پایداری سیستمهای کنترل پرواز در حضور اشباع، در ناحیه پرواز در زوایای حمله بالا، توسعه ...



