دوره 10, شماره 7: Recent submissions
در حال نمایش موارد 1 - 15 از 15
-
دیدگاه کارشناسان نظام بهداشت و درمان شهرستان اصفهان راجع به نتایج ادغام بهداشت روان در سیستم بهداشت ایران
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه: بهداشت روانی همانند سلامت جسمی، علمی برای بهتر زیستن و رفاه اجتماعی از اولین لحظات حیات تا پایان آن و دورهی سالمندی میباشد. در جوامع پیچیدهی امروزی، ناهنجاریهایی مانند افسردگی، اضطراب، ترس، ناامنی، خودکشی، ...
-
طراحی الگو بیمارستان متعهد به ارتقای سلامت: مطالعهی موردی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه: برنامهی «بیمارستان متعهد به ارتقای سلامت» توسط سازمان جهانی بهداشت، در دههی 1990عنوان گردید و تا به امروز تعداد زیادی از بیمارستانها، درسطح جهان این برنامه را پیاده نمودهاند. با این وجود، تاکنون هیچیک از ...
-
رابطهی سبکهای رهبری مدیران گروههای آموزشی با سطح روحیهی اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه: رهبری فرآیندی است که طی آن مدیریت سازمان میکوشد تا با ایجاد انگیزه و ارتباط مؤثر، کارکنان را از روی علاقه و میل به انجام وظایف سازمانی ترغیب کنند و رسیدن به اهداف سازمانی را تسهیل نمایند. آموزش عالی نقش مهمی در ...
-
موردکاوی موانع رفتاری کارآفرینی سازمانی در دو سازمان بیمهگر سلامت
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه: بدون تردید سازمانهای عصر حاضر با تحولات و تهدیدهای گستردهی ملی، منطقهای و بینالمللی روبهرو هستند و تضمین و تداوم حیات و بقای سازمانها نیازمند راهحلها و روشهای جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری، ابداع، ...
-
عوامل مؤثر بر هدر رفت دارویی در بیمارستانهای منتخب شهر اصفهان (دولتی، خصوصی و خیریه)
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه : مصرف زیاد دارو در کشور، تغییر مداوم الگوهای دارو درمانی و حیف و میل شدن مقادیر قابل ملاحظهای از داروها به صورتهای گوناگون، اهمیت بررسی عوامل مؤثر بر هدر رفت دارو را دو چندان میکند. هدف از این پژوهش تعیین عوامل ...
-
رتبهبندی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر اساس ابعاد کیفیت خدمات بهداشت و درمان با استفاده از رویکرد ترکیبی (Fuzzy AHP - TOPSIS)
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه: امروزه کیفیت خدمت از مهمترین جنبههای مدیریتی سازمانهای خدماتی هستند و مشتری محوری، استراتژی اول تمام سازمانهای دنیا به شمار میروند. این تحقیق سعی داشته تا با تبیین شاخصهای مؤثر در کیفیت خدمات بهداشت و درمان و ...
-
رابطهی ابعاد تناسب فرد- محیط با بروندادهای سازمانی در پرستاران بیمارستانهای دولتی شهر اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه: تناسب فرد با محیط کار در دنیای در حال تغییر امروز، تبدیل به یکی از دغدغههای اصلی مدیران شده است. آنچه حایز اهمیت است این است که در مدل تناسب فرد- محیط، افراد در سطوح مختلفی اعم از شغل، گروه کاری، سازمان و حرفه ...
-
تحلیل استراتژیک بیمارستان در برنامهریزی بازاریابی: مطالعهی موردی یک بیمارستان خصوصی در شهر اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه: امروزه گسترش بازاریابی و ایجاد رقابت بیمارستانی باعث کاهش هزینههای بیمارستانی و ایجاد مزایای رقابتی شده است. با این وجود بررسی وضعیت استراتژیک بیمارستانها برای انجام اقدامات در زمینهی بازاریابی در محیط رقابتی ...
-
گزارشی از وضعیت طرحهای پژوهشی مصوب مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)
-
رابطهی بین میزان مهارتهای زندگی با سلامت روانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه : یکی از عوامل آسیبزا در مدیریت منابع انسانی هر سازمان، فقدان و یا ضعف سلامت روانی و بهویژه مهارتهای زندگی است. این دو عامل از جمله تواناییهای ارتباطی لازم در مواجهه با مشکلات زندگی روزمره یا همکاری در محیط کار ...
-
رضایت شغلی بهورزان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه: بهطور کلی موفقیت هر سازمان تا حدود زیادی وابسته به تلاش و کوشش کارکنان آن سازمان میباشد و این تلاش و کوشش زمانی به حد کمال خواهد رسید که کارکنان از شغل خود خشنود و راضی باشند. این تحقیق با هدف تعیین میزان رضایت ...
-
رابطهی فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی کارکنان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه : فرهنگ سازمانی به مثابه مبدأ و سرچشمهی فرایندهای سازمانی، شیوههای مدیریت و نگرشهای اعضای سازمان را نسبت به مشاغل خویش تحت تأثیر قرار میدهد. بدین ترتیب احساس رضایت یا عدم رضایت شغلی، نمیتواند جدای از فرهنگ سازمانی ...
-
پاسخگویی در بیمارستانهای آموزشی: یک مطالعهی کشوری
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه : بیمارستان سازمانی است که وظایف تأمین و مراقبتهای کامل بهداشتی (پیشگیری، درمان و بازتوانی) عموم را بر عهده دارد. ضرورت اجرای پاسخگویی در بیمارستانها روز به روز بیشتر محسوس میشود، به همین منظور این تحقیق به ...
-
تأثیر نظامهای فرعی مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر استراتژیهای مدیریت استعداد
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)مقدمه : امروزه بهکارگیری استراتژی مدیریت استعداد مناسب، مستلزم شناخت زیرساختهای فنآوری اطلاعات و تعیین سطح آمادگی هر زیرساخت در پیادهسازی نظامهای فرعی مدیریت منابع انسانی الکترونیک میباشد. لذا هدف اصلی این پژوهش تعیین ...
-
تقاضا وکشش جغرافیایی خدمات بستری سلامت در استان اصفهان با کمک سیستم اطلاعات جغرافیایی
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-01-15)



