Iranian Journal of Applied Linguistics: Recent submissions
در حال نمایش موارد 81 - 100 از 167
-
تاثیر روش تدریس آموزش محور بر تولید کاربردشناختی، آگاهی فراکاربردشناختی، و خودسنجی کاربردشناختی فراگیران زبان انگلیسی
(Tehran, Kharazmi University, 2012-09-01)هدف این پژوهش بررسی تأثیر روش تدریس فعالیت محور بر تولید کاربردشناختی، آگاهی فرا کاربردشناختی، و خودسنجی کاربردشناختی زبان آموزان بود. بدین منظور75 زبان آموز همگن و در سطح متوسط انتخاب و به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند: ...
-
تاثیر توسعه راهبردهای خود تنظیمی بر نگارش ایجابی و خود کارایی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
(Tehran, Kharazmi University, 2012-09-01)این تحقیق تاثیر آموزش توسعه راهبردهای خودتنظیمی را بر نگارش ایجابی و خود کارایی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی بررسی کرده و میزان تاثیر این نوع آموزش راهبردی را با آموزش غیرراهبردی (سنتی) مقایسه نموده است. در این تحقیق از ...
-
انتخاب آزادانه: استفاده از "مهارت های ارتباطی" در کلاس های آموزش زبان انگلیسی در ایران
(Tehran, Kharazmi University, 2012-09-01)
-
تحلیل اسنادی زبان آموزان دبیرستان: مورد زبان آموزان ایرانی
(Tehran, Kharazmi University, 2012-09-01)هدف از انجام این مطالعه پیداکردن عواملیست که زبان آموزان دبیرستانی موفقیتهاوشکستهای خودرابه آن نسبت می دهند. بدین منظور، 708 دانش آموزان دبیرستانی ازاقشار مختلف اجتماعی-اقتصادی وجنسیت مختلف انتخاب شدند. شرکت کنندگان به ...
-
بررسی راه کارهای مدیریت تولید گفتار در زبان دوم ازدیدگاه شناختی با تکیه بر فصاحت کلام
(Tehran, Kharazmi University, 2012-09-01)در آموزش و ارزشیابی زبان دوم، بکارگیری یافته های پژوهشی مبتنی بر رویکردی تلفیقی و روانشناختی زبان به منظور بررسی جنبه های پردازش-اطلاعات و مدیریت تولید گفتار در فصاحت کلام لازم می باشد. این پژوهش با تکیه بر مدل روانشناختی ...
-
تأثیر روشهای آموزشی متفاوت برروی فراگیری مهارتهای ادب در زبان انگلیسی
(Tehran, Kharazmi University, 2012-09-01)اکثر تحقیقات در زمینه کاربردشناسی زبان بینابینی بر روی انجام و یادگیری کارگفتها توسط غیربومی زبانان تمرکز کرده اند و ادب را تنها یک امر جانبی انگاشته اند. تحقیق حاضر مربوط به ادب زبانی می باشد و سعی دارد تأثیر روشهای ...
-
تورش مصحح در ارزیابی نگارش فر اگیران زبان انگلیسی در ایران
(Tehran, Kharazmi University, 2013-03-01)شواهد بیانگر این می باشد که تغییر پذیری در ارزیابی نگارش دانشجویان فقط نتیجه تفاوت مهارت نوشتاری آنها نیست بلکه عوامل بیرونی خاصی در این امر دخیلند و عوامل مرتبط با مصحح، فعالییت، موقعییت یا تعامل هر یک از اینها میتوانند ...
-
بررسی گفتمان کلاس: مطالعه موردی کلاس تدریس انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران هنگام استفاده از روش ارتباطی
(Tehran, Kharazmi University, 2013-03-01)این مقاله جنبه های مختلف گفتمان کلاس را در یک کلاس تدریس زبان انگلیسی که در آن از روش ارتباطی استفاده می شود مورد بررسی قرار می دهد. اطلاعات لازم از طریق مشاهده تعاملات کلاسی و ضبط صدا در 5 جلسه و جمعا بالغ بر 4 ساعت جمع ...
-
تاثیر روشهای متفاوت نگارش دفتر تفکرات انتقادی بر روی مهارت خودسازماندهی زبان آموزان
(Tehran, Kharazmi University, 2013-03-01)هدف تحقیق حاضربررسی تاثیر سه روش متفاوت نگارش دفتر تفکرات انتقادی به صورت انفرادی، مشارکتی با همگروه و به صورت مشارکتی با معلم بر روی مهارت خودسازماندهی زبان آموزان ایرانی میباشد. در ابتدا صد و پنجاه زبان آموز ایرانی سطح ...
-
بررسی ارتباط فراگیری زبان دوم و هوش هیجانی با تکیه بر توانش کاربرد شناسی زبان بینابین
(Tehran, Kharazmi University, 2013-03-01)توسعه توانشهای زیر مجموعه زبان دوم تحت تاثیر عوامل مختلفی چون عوامل شناختی، فردی، و اجتماعی است ( الیس، 1994) که در این میان طیف وسیعی از عوامل فردی در مطالعات آموزش زبان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته اند لیکن تاکنون در ...
-
Effect of Multiple Intelligences-Based Reading Instruction on EFL Learners’ Reading Comprehension and Critical Thinking Skills
(Tehran, Kharazmi University, 2015-04-01)
-
The Role of Verbalization in Listening Conceptual Formation among Iranian EFL Learners: A STI Perspective
(Tehran, Kharazmi University, 2015-04-01)
-
Proceduralization and Transfer of Linguistics Knowledge as a Result of Form-focused Output and Input Practice
(Tehran, Kharazmi University, 2015-04-01)
-
An Exploratory Study of Teacher Efficacy Doubts in English for Specific Academic Purposes (ESAP) and English for General Purpose (EGP) Instruction
(Tehran, Kharazmi University, 2015-04-01)
-
Investigating Dynamic Writing Assessment in a Web 2.0 Asynchronous Collaborative Computer-Mediated Context
(Tehran, Kharazmi University, 2016-09-01)This study aims at investigating the effect of dynamic assessment (DA) on L2 writing achievement if applied via blogging as a Web 2.0 tool, as well as examining which pattern of interaction is more conducive to learning ...
-
Towards a Task-Based Assessment of Professional Competencies
(Tehran, Kharazmi University, 2016-09-01)Performance assessment is exceedingly considered a key concept in teacher education programs worldwide. Accordingly, in Iran, a national assessment system was proposed by Farhangian University to assess the professional ...
-
Micropolitics of School and EFL Teachers’ Professional Interests: The Case of Schools for Gifted Students in Iran
(Tehran, Kharazmi University, 2016-09-01)The aim of this qualitative study is to explore the role of the micropolitics of schools for gifted students in the EFL teachers’ professional interests in the workplace. Results of interviews revealed that to establish ...
-
A Comparison of Thematic Choices and Thematic Progression Patterns in the Research Articles of Well-established and Emerging Disciplines
(Tehran, Kharazmi University, 2016-09-01)Several studies have employed the theme-rheme construct to examine the generic profile of research articles (RAs). However, they have mostly focused on the subject matter and nature of disciplines, and other disciplinary ...
-
Pre-service Language Teachers’ Cognitions about Language Learning/teaching and Cognition Refinements through a Reflection-oriented Practicum
(Tehran, Kharazmi University, 2017-04-01)Pre-service teacher cognition literature abounds with the concept of change as well as proposals regarding desirable conceptual changes to be undertaken so that teacher candidates can set out their path of professional ...
-
Investigating the Effect of the Training Program on Raters’ Oral Performance Assessment: A Mixed-Methods Study on Raters’ Think-Aloud Verbal Protocols
(Tehran, Kharazmi University, 2017-04-01)Although the use of verbal protocols is growing in oral assessment, research on the use of raters’ verbal protocols is rather rare. Moreover, those few studies did not use a mixed-methods design. Therefore, this study ...



