| dc.contributor.author | باقری رامیانی, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | شیرازیان, غلامرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:53:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:53:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:53:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:53:12Z | |
| dc.date.issued | 2020-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-09-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-06-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | باقری رامیانی, مسعود, شیرازیان, غلامرضا. (1399). ارائه مدل پیش بینی تصادفات جرحی حمل و نقل جاده ای کالا با استفاده از برنامه ریزی ژنتیک. فصلنامه علمی پژوهشی اساس, 21(55), 32-43. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-7721 | |
| dc.identifier.uri | http://www.isceiran.org/article_114509.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/98131 | |
| dc.description.abstract | امروزه استفاده از وسیلۀ نقلیه جادهای عملاً متداولترین شیوه حملونقل است. همچنین آمار و اطلاعات موجود در رابطه با حملونقل کالا مبین آن است که وسایل حملونقل باری دارای نقش مهمی در صنعت حملونقل هستند. یکی از مباحث مطرح در مقوله برنامهریزی ایمنی حملونقل، همگامسازی برنامهریزی ایمنی با برنامهریزی حملونقل است و از مؤلفههای آن پیشبینی تصادفات در سطح کلان است بهگونهای که در مرحله برنامهریزی حملونقل، پیش بیتی تعداد تصادفات نیز صورت میگیرد. هدف از انجام پژوهش حاضر دستیابی و ارائه مدل ریاضی بهمنظور پیشبینی تعداد تصادفات جرحی حملونقل جادهای کالا همزمان با مراحل برنامهریزی حملونقل است. در این مقاله با بررسی عوامل تأثیرگذار بر تصادفات حملونقل جادهای کالا، مدل کلان پیشبینی تصادفات جرحی جادهای کالا با استفاده از روش برنامهریزی ژنتیک ارائهشده است. در این راستا ابتدا متغیرهای مرتبط با هر یک از مراحل برنامهریزی حملونقل مشتمل بر تولید سفر، توزیع سفر، تفکیک نوع کالا و تفکیک نوع وسایل نقلیه انتخاب گردیده و در هریک از گروههای چهارگانه مدلهایی بهدستآمده است و در پایان از بین مدلهای مذکور، مدل بهینه بر مبنای حداقل خطا (ERR)و بالاترین میزان ضریب همبستگی (R)انتخاب گردیده است. بدین منظور از دادههای سالهای 1390 تا 1393 بهعنوان آمار مبنا و از اطلاعات سال 1394 برای اعتبارسنجی مدل استفادهشده است. بر مبنای مطالعات حاضر، از بین مدلهای متناظر با مراحل برنامهریزی حملونقل، مدل مبتنی بر متغیرهای تولید سفر بهترین پیشبینی را تصادفات جرحی کالا به دست میدهد و به همین دلیل پارامترهای تولید سفر مناسبترین گروه متغیرها برای ساخت مدل شناختهشدهاند. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مهندسی عمران ایران | fa_IR |
| dc.publisher | Iranian Society of Civil Engineering | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی پژوهشی اساس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Asas Journal | en_US |
| dc.subject | ایمنی | fa_IR |
| dc.subject | پیش بینی تصادفات | fa_IR |
| dc.subject | مدل ایمنی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه ریزی ژنتیک | fa_IR |
| dc.subject | تصادفات حمل و نقل جاده ای کالا | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل پیش بینی تصادفات جرحی حمل و نقل جاده ای کالا با استفاده از برنامه ریزی ژنتیک | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری/دانشگاه شمال | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه حمل ونقل، دانشکده عمران، دانشگاه شمال، آمل، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 21 | |
| dc.citation.issue | 55 | |
| dc.citation.spage | 32 | |
| dc.citation.epage | 43 | |