نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسپهوند, رضاfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, میثمfa_IR
dc.contributor.authorویشلقی, مهدیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:49:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:49:20Z
dc.date.available1399-07-08T20:49:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:49:20Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-09en_US
dc.date.submitted1398-12-19fa_IR
dc.identifier.citationسپهوند, رضا, جعفری, میثم, ویشلقی, مهدیه. (1398). قدرت ارتباطات استراتژیک و توسعه سازمانی در شرکت های دولتی در گذر زمان : تحلیل نقش میانجی شبکه سازی سیاسی ( مورد مطالعه: شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران). بهبود مدیریت, 13(4), 165-187.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.behboodmodiriat.ir/article_106792.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96712
dc.description.abstractتوسعه سازمانی فرآیندی نظام مند در جهت برنامه ریزی، هماهنگی ، تغییر و تحول در سازمان ها متناسب با ساختار و استراتژی های آنها است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر قدرت ارتباطات استراتژیک بر توسعه سازمانی شرکت های دولتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با نقش میانجی شبکه سازی سیاسی می باشد. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، مدیران ارشد شرکت های دولتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به تعداد 125 نفر بوده که بر مبنای نمونه گیری تصادفی طبقه ای ، 94 نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS و Smart-PLS استفاده گردید. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه های Lok & Crawford, 2000; Zhin & piers, 1996) Zerfass & (Viertmann,2017; استفاده گردید که پایایی آنها به وسیله آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. قدرت ارتباطات استراتژیک هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم از طریق میانجی گری شبکه سازی سیاسی با مدیریت ذینفعان کلیدی داخلی و خارجی سازمان و ایجاد ائتلاف و شبکه سازی سیاسی بر توسعه سازمانی تاثیر معناداری دارد. نتایج پژوهش در حوزه قدرت ارتباطات استراتژیک و شبکه سازی سیاسی، نوآوری هایی به همراه داشته است و به مدیران شرکت ها و سازمان ها در درک تاثیرگذاری قدرت ارتباطات استراتژیک بر توسعه سازمان ها با میانجی گری شبکه سازی سیاسی کمک می کند.fa_IR
dc.format.extent1026
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیfa_IR
dc.relation.ispartofبهبود مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Improvementen_US
dc.subjectقدرت ارتباطات استراتژیکfa_IR
dc.subjectتوسعه سازمانیfa_IR
dc.subjectشبکه سازی سیاسیfa_IR
dc.subjectشرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایرانfa_IR
dc.titleقدرت ارتباطات استراتژیک و توسعه سازمانی در شرکت های دولتی در گذر زمان : تحلیل نقش میانجی شبکه سازی سیاسی ( مورد مطالعه: شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت دولتی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue4
dc.citation.spage165
dc.citation.epage187
nlai.contributor.orcid0000-0002-4189-2856


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد